| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Hvordan man laver en tekstboks i XNA
    Realiseringen af ​​et Tekstboks i XNA er nyttig, når du ønsker at vise tekst til brugeren i dit spil. XNA er et udviklingsmiljø skabt af Microsoft for kodning computerspil. Teksten i en tekstboks vises fra venstre mod højre , svarende til, hvordan tegn vises i en teksteditor , når du skriver. For at oprette en tekstboks , du har brug for en struktureret billedfil, som du kan bruge som baggrund for Tekstboks . Instruktioner
    1

    Åbn XNA Framework og indlæse Windows Spil -projekt.
    2

    Åbn " Game1.cs " fil .
    3

    Erklær " rektangel " og " Texture2D " objekter i toppen af " Game1.cs " fil , lige efter " GraphicsDeviceManager grafik , SpriteBatch spriteBatch ," linjer. For eksempel, " rektangel my_textbox , Texture2D MyColor ," .
    4

    Indstil din tekstboks oprindelige bredde, højde og position i "Initialize () "-metoden. For eksempel, " my_textbox = ny rektangel ( 20 , 20 , 100 , 100), " gør en tekstboks med en størrelse på 100 ved 100 og anbragt på koordinaterne ( 20,20 )
    5

    . indlæse et struktureret billede til dit projekt ved at skifte over til Visual C #, åbner Solution Explorer , højreklikke på "Indhold" og klikke på "Tilføj -> eksisterende element ." Vælg dit billede fil.
    6

    Load tekstur baggrund for tekstfeltet ved hjælp af " Content.Load "-funktionen i " LoadContent () "-metoden. For eksempel, " MyColor = Content.Load ( " color_description ") " .
    7

    Tegn tekstfeltet ved at bruge spriteBatch objektets " Begin ", " Draw " og " End "-funktioner i " Tegn ()" -metoden, før " base.Draw ( gameTime ) ." , og efter " TODO " For eksempel, " spriteBatch.Begin (); spriteBatch.Draw ( MyColor , my_textbox , Color.Black ) spriteBatch.End (); " . Din textbox bør nu automatisk vise når du kører dit program.
    8

    Gem din Windows Spil Project.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan man laver et digitalt ur 
    ·Sådan bruges ListBox i C GUI 
    ·Sådan oprettes en COBOL skrivebog 
    ·Sådan fjernes et Alias ​​i AIX 
    ·Hvordan man laver en Win32 Application at køre en Clie…
    ·Fordele & Ulemper ved typeløs Programmeringssprog 
    ·Sådan bruges ncurses 
    ·Hvordan kan jeg bidrage CS3 FlashPaper 
    ·Sådan Format Decimaler Brug AWK 
    ·Sådan oprettes en Pivot i VBA 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Tilføj video overlay i PHP Motion 
    ·PLC programmering Instruktioner 
    ·Sådan Alter Profile Standard og Limit Password_Verify_…
    ·Hvordan man arbejder med en Visual Basic Combo Box 
    ·Sådan finder du den Buffer Størrelse i DBDataReader G…
    ·Sådan installeres Scripts til Greasemonkey 
    ·Sådan Rediger data i en DataSet objekt 
    ·Sådan indlæse en URL i en DIV Brug PHP Funktion 
    ·Slags Linjetegning i Visual Basic 
    ·Sådan Lær Python Computer Language 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com