Adobe Flash Programmet udnytter programmering teknologi til at skabe film eller programmer. Det giver webstedsejere og edb-programmører at skabe interaktive hjemmesider eller placere videoer på deres hjemmesider. Flash Builder sektion tillader programmører at indtaste koden for at skabe spil såsom labyrint spil. Labyrinten spil kræver en spiller at flytte sin mus gennem en labyrint og nå slutningen uden at røre nogen af væggene . Hvis væggene er rørt, er spillet slut . Ting du skal
Adobe Flash -programmet
Vis Flere Instruktioner fotos Starting Page
1
Åbn Adobe Flash. Opret en ny Flash-fil ( ActionScript 2.0).
2
Vælg tegneværktøj og skabe titel til din labyrint.
3
Tryk på " F9 ", og skriv "stop (); " . at holde siden fra at fortsætte videre til den næste ramme , som en film gør
4
Vælg værktøjskasse og skabe et udgangspunkt kassen. Color boksen dit foretrukne farve.
5.
markere feltet og trykke på "F8 ". Gør kassen en knap. Indtast derefter følgende kode : Hej
on (release )
{
gotoAndStop (2),
}
< br > The Maze
6
Tryk på " F7 ", og vælg det andet billede på tidslinjen. På denne ramme bruge tegningen til at tegne din labyrint.
7
Marker hele labyrinten og konvertere det til en knap fra " F8 "-menuen.
8
Tryk på " F9 " for at åbne ActionScript kassen. Indtast følgende kode : Hej
på ( rollover )
{
gotoAndStop (4),
}
9 < p > Tegn destinationen ved slutningen af labyrinten . Dette er stedet , hvor spillerne vil forsøge at tage deres mus. Det kan være enhver form du vælger.
10
Press "F8 " og konvertere destinationen til en knap. Indtast : Hej
on (release )
{
gotoAndStop ( 3)
}
vinde og tabe sider
11
Tryk på " F7 " for at oprette det tredje billede . Gå til denne ramme og bruge tegningen til at skabe det vinderne siden.
12
Tryk på " F7 ", og gå til den fjerde ramme. Tegn taberne siden.
13
Opret en kasse på den fjerde ramme. Placere tekst inde i boksen der siger " Play Again ? " Tryk på "F8 " for at gøre dette til en knap
14
Indtast denne kode til at gøre spillet tilbage til labyrinten så spilleren kan prøve igen : .
On (release ) < br >
{
gotoAndPlay (2)
}