Lineær programmering er et meget komplekst område af matematikken , der anvendes i computere , business, teknik og fysik. Løse problemer på området kan være meget vanskelige eller meget let . Sværhedsgraden afhænger af problemet og antallet af variabler . Ved graftegning lineær programmering problemer, give dig selv en visuel repræsentation af problemet, hvilket gør løsningerne tilsyneladende og i nogle tilfælde , mere mening at gøre . Desuden ved at lære at bruge datatabeller samt grafiske løsninger , giver du dig selv flere data at arbejde med og en bedre chance for at finde den eller de løsninger . Ting du skal
Calculator
Blyant
Paper
Vis Flere Instruktioner
1
Skriv ud af problemet data i et diagram . Finde ud af hvad problemet er at spørge. Bestem begrænsningerne på problemet. Adskil de ubekendte og løsninger , tildele en variabel til hver ukendt .
2
bruge dataene til at opbygge en ligning for hver række af diagrammet. Hver ligning skal indeholde alle de variabler fra sin række. Hver variabel vil være underlagt de begrænsninger placeret på problemet.
3 Tegn en graf, der giver hver variabel en akse.
Opret en graf ved hjælp af hvert variabel som en akse.
4
Plot hver ligning på grafen. Da data er lineær , kan du plotte to point fra hver ligning og forbinde dem i en linje .
5.
Brug linjerne på grafen for at finde den løsning plads af problemet. Løsningen rum er mængden af alle mulige svar inden for begrænsningerne af et problem , så løsningen plads til en cirkel med radius en, hvor løsningen skal være mindre end den ene er alle punkter inde i cirklen , men ikke inklusive grænse.
6
Find hjørnepunkter af løsningen sæt og bestemme deres bestilt par med hensyn til akserne.
7
sæt koordinaterne for hvert hjørne peger ind i initial ( objektive ) funktion . De største og mindste løsninger giver den maksimale og minimale værdier af løsningen plads , hhv.