| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Hvordan man laver en pause Script i Game Maker 5
    Game Maker 5 er en spiludvikling pakke fra YoYo Games , der forsøger at bringe spiludvikling inden for rækkevidde af ikke- edb- programmører , og generelt lykkes det. Men en tricky, men fælles spil funktion at Game Maker ikke har en indlysende støtte til , er spil pause . Instruktioner
    1

    Open Game Maker 5 og aktivere avanceret tilstand ved at klikke på "File " og "Advanced Mode".
    2

    Opret en ny script ved at højreklikke " Scripts " og klikke på " Tilføj Script ". Dette vil åbne scriptet editor. I feltet Navn skal du skrive " pauseScript ". Dette vil være det navn, som Game Maker 5 vil kende dit script

    Indsæt følgende kode i scriptet editor : .

    Pause = true

    mens (pause ) {

    draw_text ( 10,10 , " pause . Tryk på ENTER for at afslutte pause " )

    screen_refresh ()

    søvn (500 )

    pause =! keyboard_check_direct ( vk_enter )

    }

    nøglen til scriptet er ", mens (pause) " loop . Det tager fordel af en subtil træk af Game Maker : mens et spil er i et script , er det ikke gør nogen anden forarbejdning. Så længe ", mens (pause) " loop er i gang, kan intet andet ske i spillet. Dette i realiteten pauser spillet . Klik på det grønne flueben for at gemme scriptet og lukke script editor.
    3

    Opret en " pauseListener " objekt ved at højreklikke " objekt" og vælge "add objekt. " < br >

    Fjern markeringen i " Synlig " afkrydsningsfeltet , og klik på " Tilføj begivenhed ". Vælg " tastetryk " og " rum".

    Klik koden fanen og trække "execute scriptet " ikonet i " handlinger " box.This er ikonet , der ligner et ark papir med en grøn pil på det.

    Klik scriptet listen knappen, og vælg " pauseScript ". Klik på " OK. "

    Klik OK for at gemme " pauseListener " objekt .
    4

    Højreklik " Rooms" og vælg " add rum." Klik på listen under " Object at tilføje med mus" , og vælg pauseLstener . Klik et vilkårligt sted i rummets kortet for at føje pauseListener til rummet. Du bliver nødt til at tilføje lytteren til alle niveauer i spillet, der kan sættes på pause på denne måde. Den vises på kortet som et blåt spørgsmålstegn, men vil være usynlig i løbet af spillet .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan man skriver en manuel Step-by- Step Software Te…
    ·Sådan Læs fra en fil i Fortran 
    ·Sådan oprettes to kolonner Brug Div 
    ·Sådan Indsæt HTML Værdier Into en Oracle Database 
    ·Hvad er Interleave Kodning 
    ·Sådan Fix NTLDR Uden en Disk til Recover Fra 
    ·Hvordan man skriver en Linux Desktop Application 
    ·Sådan redigeres en OCX fil 
    ·Hvordan at begrænse tekst i HTML 
    ·Sådan bruges en WMI Script 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan føje kontrolelementer til en ASPX side 
    ·NetBeans PHP opsætning 
    ·Sådan Forlæng DIV højde 
    ·Sådan Embed MySQL i Visual C 
    ·Sådan ændres Style Sheets med Cookies i PHP 
    ·Sådan Post til JSON i ColdFusion 
    ·Sådan bruges # include i ASP-filer 
    ·Sådan Sammenlign Forskelle i to rækker i Oracle SQL 
    ·Sådan får du adgang flere datakilder 
    ·Sådan får du en jQuery Modal at vise 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com