| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Sådan Gør Computer Animation
    Oprettelse computer animation er det første skridt af avanceret grafik programmering. Computer animation refererer til evnen til at ændre en komponent eller del af et objekt ( position , størrelse , vinkel , farve ) over en defineret tidsramme . I fortiden , tog det komplekse edb-programmering til at foretage grundlæggende computer - animerede scener. Med vedtagelsen af ​​de 3- D grafik standard for internettet , X3D har evnen til at skabe computer animation for en grafisk scene blevet afkoblet fra de avancerede programmering færdigheder tidligere krævede at gøre det. Indholdsudviklere kan fokusere på at skabe avancerede animationer uden at skulle bekymre dig så meget om de tekniske arbejde , der opstår bag animationen. Instruktioner
    1

    Hent og installer den nyeste version af X3D -Edit 3D authoring værktøj og en X3D browser-plug- in til scene visning fra Web3D konsortium (se Resources nedenfor).
    < Br > 2.

    Open X3D - Rediger og indlæse en prøve animation scene fra X3D - eksempler biblioteket. Brug PositionInterporolator Scene Graph node i bevægelse kassen X3D scene for at ændre positionen værdien af ​​kasseform i eksemplet scene.
    3

    Starte en X3D scene animation med en udløser . Indlæse X3D scene i webbrowseren for at udløse den animerede box scene. Ved hjælp af en touchSensor er en anden almindelig teknik.
    4

    Seed tiden for animation ved hjælp af en TimeSensor node. Den cycleInterval af TimeSensor node afgør den samlede længde af den animerede scene. For at gentage animationen for varigheden af ​​visning af X3D scene , udføres løkken variable af TimeSensor indstillet til " Sand ". Standardværdien for sløjfen variablen er at køre den animerede scene præcis én gang . Det TimeSensor i den animerede box scene er indstillet til at gentage animationen et uendeligt antal gange.
    5.

    Tilslut node output værdier i animation ved hjælp ruter. For flyttekasse scene , sende fraction_changed felt værdi fra TimeSensor til stillingen interpolator s set_fraction felt til at give interpolatoren tidsværdier at ændre placeringen af kassen.
    6

    Route position interpolator s value_changed felt til Transform node af røde boks i scenen. Denne rute ændrer position boks baseret på output- værdier interpolatoren .
    7

    Se eksempel MovingBox X3D scene i en X3D browser ved at vælge " View Scene " menupunkt.

    8

    Genåbn eksempel filen i X3D - Rediger og ændre værdierne i position interpolator node med 0,5 til 1, gemme filen og se den scene igen i X3D browser for at observere ændringen i position af boksen animation.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan bruges en CreateFile DLL i VB.NET 
    ·Sådan installeres VNC Server CentOS 
    ·Computer Programmering i hulkort Era 
    ·Memory Leak Detection Tools 
    ·Hvordan man skriver et program , der viser en Student I…
    ·Net Architecture Certificering 
    ·Sådan Skift skriftstørrelse Brug af HTML programmerin…
    ·Computer Algorithms Tutorial 
    ·Sådan Genopbyg COBOL Web -servere 
    ·Sådan Slet alle filer i en mappe på Powershell 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Store heltal i et array i Java 
    ·Boost Multithreading Tutorial 
    ·CBT for Java 
    ·Forskellen mellem Exit & Dø i Perl 
    ·Sådan konvertere en streng til en HTML Object i VB6 
    ·Sådan oprettes en flad fil 
    ·Sådan Sammenlign Forskelle i to rækker i Oracle SQL 
    ·Nemme måder at skrive programmer på en TI Calculator 
    ·PHP File Upload Fejl 
    ·Sådan konfigureres SSL i PHP 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com