matematiske problemer , der beder dine elever at finde et maksimum eller optimal værdi i et sæt af ligninger kan være en udfordring for de studerende : I stedet for blot at løse en simpel ligning , er de faktisk bruger matematik til at besvare en virkelig verden spørgsmål . Hvis du ved nok Java til at programmere en simpel desktop applikation med en grafisk brugerflade , så ved du nok til at skabe en online applet til at hjælpe eleverne praktisere disse problemer. Swing GUI
Swing bibliotek, standard grafiske brugergrænseflade ( GUI) bibliotek til Javas desktop applikationer, virker også for Java applets. Ved at sætte linjen " import javax.swing.JApplet ," i toppen af din kildekode fil, vil du importere alle de nødvendige biblioteker , du har brug for en funktionel applet. Derfra bygger du applet interface , ligesom du ville desktop Java-programmer . De samme Swing komponenter arbejder på samme måde i applets.
Interface Choice
En stor valg, du står over for at designe en applet , der beder matematiske maksimering problemer er det format for, hvordan testdeltagerne rent faktisk vil besvare spørgsmålet : multiple choice eller et tekstfelt , hvor testdeltagerne blot indtaste svaret. Fra et teknisk synspunkt vil en multiple choice test kræver mere arbejde i at skabe en serie af radio knapper og kendemærker for svarmuligheder , samt brainstorming disse svar selv. Hvis du bare give et tekstfelt , hvori svar vil blive skrevet , kan eleverne blive markeret forkert, hvis de ikke skriver deres svar i den nøjagtige format du har brugt til strengen , som applet vil sammenligne dit svar .
< Br >
statisk eller dynamisk spørgsmål?
et andet valg , du står overfor, er , om du vil gøre din applet automatisk fremskridt gennem en forudindstillet række spørgsmål i præcis den rækkefølge , du kode dem , eller hvis du ønsker, at programmet til at tilfældigt vælge mellem en pulje af mulige spørgsmål . Skrivning ud spørgsmålene i en forudbestemt rækkefølge betyder mindre arbejde for dig, men tilfældige spørgsmål tillade studerende at bruge din applet igen og igen for mere praksis . Du kan hard - kode svarene ind i applet kilde efter en tilfældig genstand til at vælge mellem , eller oprette en database på serveren hosting din applet , hvorfra applet kan trække tilfældige spørgsmål.
Runnable < br >
Hvis du er en Java programmør, der er nyt for applet programmering, er der to ting, du skal huske at lave en korrekt fungerende applet. Den første er , at din vigtigste klasse har til at forlænge JApplet , ikke JFrame . Den anden er, at programmet ikke bruge en " static void main ( )" funktionen . Snarere er det væsener sin udførelse ved et " public void init ()" funktionen . Fra denne funktion kan du kode din applet ligesom en Java desktop applikation .