| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan man laver en animation ved hjælp af Java
    Programmører kan skabe animation i Java ved at tegne en serie af billeder til skærmen , den ene efter den anden. Den enkleste måde at gøre dette på er at cykle gennem billeder i en samling , så de skaber en animationseffekt . Du kan opnå dette ved at looping gennem en række billeder , der viser hvert billede i tur. Denne metode kan hjælpe i skabelsen af animerede splash skærme for programmer , eller små dele af web-applikationer . Instruktioner
    1

    Opsæt Java-klasse . Denne klasse vil indeholde variabler til at holde 10 billeder at animere i et array , sammen med variabler til at holde styr på de aktuelle billeder , og antallet af billeder, der på listen : Hej

    import java.awt * ; public class . Animate udvider javax.swing.JApplet implementerer Runnable {

    Image [ ] animation = new Image [ 10] int strøm = 0; Thread runner ;}
    2

    Opret en startmetode at starte animationen : Hej

    public void start () {if ( runner == null) { runner = ny tråd ( dette) runner.start (); }}
    3

    Opret en maling metode , der vil tegne billedet til skærmen : Hej

    public void paint ( Graphics skærm) { super.paint (skærm ), Graphics2D skærm2D = ( Graphics2D ) skærm, hvis (animation [ nuværende ] = null) screen2D.drawImage (animation [ nuværende ] , 0, 0 , dette) ! }
    4

    Opret en kørende metode til at køre animationen. Denne metode kontrollerer, om den kørende tråd " runner " er den aktuelle tråd. Hvis det er tilfældet , vil ", mens " loop kontinuerligt kalder " paint" metode gennem " genfremstille " og derefter forøge det aktuelle billede . Billedet counter vil vende tilbage til 0 , når listen er færdig , hvilket gør en gentagelse billede : Hej

    public void run () { Thread thisThread = Thread.currentThread () , mens ( runner == thisThread ) { repaint () ; nuværende + +; if ( strøm> = animation.length ) strøm = 0;

    Thread.sleep (500 );}

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Ring en boolesk Method i Java i anden klasse 
    ·Sådan ændres skrifttyper i Java 
    ·Sådan bruges Ternary Operator i Java 
    ·Sådan Flyt Elements i et Array Over Java 
    ·Sådan Konverter WSDL til Java Brug Axis 
    ·Sådan kopieres en værdi på en dobbelt i et helt i Ja…
    ·Sådan Konverter HTML til almindelig tekst i Java Apple…
    ·Sådan Vis den Java-applet knappen så Handikappede 
    ·Sådan får du en Output Stream fra en URL i Java 
    ·Sådan Craft en Brev 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan oprettes en Secure PHP Login Script 
    ·Sådan bruges ConsoleWrite til Output Class Data 
    ·Forskellen mellem Servlet & Struts 
    ·Sådan Edit Hyperlinks i HTML 
    ·Forskellen mellem Indexer og Array 
    ·Sådan får du vist en lisp code som er skrivebeskyttet…
    ·Sådan Vedhæft en Running Java Process 
    ·Sådan konvertere en streng til INT i Classic ASP 
    ·Sådan oprettes flere formularer i VB 
    ·Brug af Java Generisk at returtype 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com