| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Java Chatkodeks
    Java objekthierarki indeholder mange klasser , der håndterer mange former for datatyper og dataforbindelser . Den " Socket " og " ServerSocket " klasser repræsenterer enkle tilslutninger et Java -program kan gøre til et andet program via havnene i en computer. Gennem disse objekter, kan et Java -program modtage data eller meddelelser, som tekst, fra en ekstern computer. Så for eksempel , ville en simpel chat-klient skrevet i Java køre Socket og ServerSocket objekter til at sende og modtage meddelelser. Chat Server og ServerSocket

    I sin mest basale , vil en Java chat server bruger en ServerSocket objekt til at lytte efter en forbindelse. Den " acceptere " metoden tvinger programmet til at vente, indtil der er oprettet forbindelse . Denne metode returnerer en " Socket " objekt, der repræsenterer den accepterede forbindelsen. Som det fremgår af følgende kode eksempel vil chat-program altid lytte efter en indgående forbindelse på en bestemt port og returnere tilslutningsmuffen : Hej

    import java.net.ServerSocket , import java.net.Socket ; import java . io.BufferedReader , import java.io.InputStreamReader ,

    class Chat {

    public static void vigtigste ( String [] args ) { ServerSocket s = null s = nye ServerSocket ( 9999 ) , Socket s = server.accept (); }}
    modtagelse af beskeder

    Når forbindelsen er etableret , kan programmøren læse input fra stikkontakten. Denne indgang , budskabet fra en anden snak, vil læse i en " BufferedInput " objekt , som derefter kan læse sine oplysninger ind i en String variabel : Hej

    BufferedReader input = new BufferedReader (ny InputStreamReader ( s.getInputStream () )), String message = input.readline ();
    lagring af meddelelser

    Når modtage beskeder fra den eksterne computer, kan det være en fordel at gemme dem i et array , således at en multipel meddelelse er ikke tabt . I praksis er det programmøren kan gøre butikken beskeder i et array med en revolverende ", mens " loop . For hver modtaget meddelelse , vil løkken gemme en besked i rækken, og flytte til næste indeks , indpakning rundt til den første indeks, når arrayet er fuld : Hej

    String [ ] messages = new String [20] ; int index = 0; message = input.readLine ();

    while ( message = null !) { messages [ indeks] = besked , index + +; message = input.readLine ( );}
    < br >
    Sender breve

    programmøren kan også bruge socket objekter til at oprette forbindelse til en ekstern computer, der lytter til kommunikation . Ved at bruge stikket til at tilslutte , kan programmøren åbne en output stream at sende en besked til brugeren. Hun opnår dette ved hjælp af en PrintWriter objekt , sætter det til stikket output stream og skrivning gennem soklen : Hej

    Socket connect = new Socket ( "http : \\ \\ www.computer.domain " , 9999 ) ;

    out = new PrintWriter ( connect.getOutputStream () , true) ; out.print ( " Sender besked ... ");

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvad er en Assignment Statement i Java 
    ·Sådan Send JMS beskeder 
    ·Hvad kunne blokere Java , så det ikke virker 
    ·Hvordan får jeg den Decimal Værdi fra Byte Array i Ja…
    ·Sådan tilføjes knapper til en Java-applet 
    ·Sådan deaktiverer et element i en Comboboks i Java 
    ·Definition For JDK 
    ·Sådan Flyt Arrays i Java 
    ·Instruktioner til Chefmate WM -77 vaffeljern 
    ·Sådan fjernes nuller i Java Recursion 
      Anbefalede Artikler
    ·Java Funktion & Argument Defaults 
    ·Sådan ryddes en stringstream 
    ·Sådan Beregn en checksum i VB 
    ·Sådan Beregn ligheden Factor i dokumenter i PHP 
    ·Sådan bruges Python Script på webserver 
    ·Hvordan man laver et flowchart for Tic -Tac- Toe 
    ·Print Funktion i Java 
    ·Statiske funktioner i Python 
    ·Sådan oprettes en Hash Map 
    ·Hvordan man laver et museklik begivenhed ved hjælp af …
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com