The Java 3D bibliotekerne tillader programmører at manipulere figurer og billeder inde i et virtuelt 3D-miljø komplet med teksturer og belysning til at simulere en ægte 3D-oplevelse . Samtidig med at hoppe ind i API er skræmmende, kan nogle få grundlæggende regler hjælpe begyndere at forstå strukturen af en Java 3D -program. Ved at anerkende , hvordan man tegne billeder , og at disse billeder skal indsættes i en " univers " eller perspektiv, der dikterer , hvordan 3D- billedet vises til seerne , kan du få en grundlæggende fornemmelse for, hvordan Java 3D API virker. Ting du skal
Java Development Kit ( JDK )
Java 3D Biblioteker
Vis Flere Instruktioner
1
Import Java 3D biblioteker ind i dit projekt : < br . >
import com.sun.j3d *
public class 3DTest udvider Applet {
2
Opret en simpel lærred , hvor billederne vil eksistere : Hej
setLayout (ny BorderLayout ()); GraphicsConfiguration config = SimpleUniverse.getPreferredConfiguration (); Canvas3D canvas3D = new Canvas3D (config )
3
Oprette et simpelt univers objekt : Hej
add ( "Center " , canvas3D ) BranchGroup scene = drawScene () //metode til at skabe en imagescene.compile ();
SimpleUniverse simpleU = new SimpleUniverse ( canvas3D )
< br > 4
Indsæt indhold i den lokale
5
Definer " drawScene " metode til at tegne " ColorCube " image i den skabte universet : Hej
offentlig BranchGroup drawScene () { BranchGroup objRoot = new BranchGroup ();
< p> objRoot.addChild (ny ColorCube (0,4 )), tilbagevenden objRoot ;}