Ved hjælp af en generator af tilfældige tal , kan dine Java-programmer skaber tilfældige værdier inden for specifikke områder. Du kan angive den største værdi, du vil de tilfældige tal til at reflektere. Den standard opførsel er for Java til at generere et tal mellem nul og det nummer, du angiver , så du er nødt til at udføre en supplerende beregning for den laveste værdi for at være "en ". Instruktioner
1
Import Java-sproget ressourcer til dine tilfældige operationer. Føj følgende kode i toppen af din Java -klasse fil: .
Import java.util * ;
Denne import angiver alt i " util -pakken" , herunder tilfældige tal generator klasse . Dette giver dit program til at instantiere objekter af klassen , så du kan få adgang til funktionaliteten i det.
2
Opret en tilfældig objekt i dit program. Tilføj følgende linje kode til din Java -fil : Hej
Random randGenerator = new Random ();
Dette angiver den tilfældige klasse og kalder constructor -metoden, som returnerer et objekt af klassen. Din kode så lagrer dette objekt ved hjælp af en variabel reference. Programmet kan nu bruge denne variabel reference til kalde metoder af klassen , herunder generering af tilfældige tal .
3
Call metoder tilfældige klassen til at erhverve tilfældige tal. Den tilfældige klasse kan generere antal primitive typer heltal , double, float , lange og boolean . Følgende kodeeksempel viser metoden kræver tilfældige heltal : Hej
randGenerator.nextInt
Hver gang din kode henretter denne metode opkald, tilfældige objekt returnerer et heltal værdi. Vælg den metode for antallet , du ønsker i dit program .
4
Angiv området til din tilfældige tal metode. Du kan levere en parameter til generation metode angiver den maksimale værdi din tilfældigt tal skal have. Men som standard klassen vælger en tilfældig værdi mellem nul og dette nummer. Hvis du ønsker at generere et tal med en værdi på mindst en, du er derfor nødt til at tilføje en beregning. Ændres din metode opkald på følgende måde : Hej
randGenerator.nextInt (25) +1
Dette resulterer i tilfældige værdier mellem et og 26 , fordi den tilfældige metode returnerer værdier mellem nul og 25 , med koden og derefter tilføje en til disse numre.
5.
Gem dine tilfældige tal i en variabel . Alter din kode som følger : Hej
int randInt = randGenerator.nextInt (25) +1
Dette giver dit program en variabel reference den kan bruge til efterfølgende behandling . For at teste nummeret din kode genererer , tilføj følgende linie : Hej
System.out.println ( randInt )
Gem og køre dit program et par gange for at se , at værdierne er inden for det korrekte område .