Hvornår programmører skriver programkode , de designe denne kode til at udføre program opgaver så effektivt som muligt . Hvis en bestemt serie af procestrin forekommer mere end én gang i et program , kan programmøren bruge kontrolstrukturer for at undgå behovet for at gentage den samme kode flere gange. Looping strukturer hjælper programmører til at opnå denne type opgave. En looping sektion i en Java-program definerer forarbejdning kommandoer, der kan udføre mere end én gang . Gentagne Processing
Java-programmer involverer ofte gentagelse. Snarere end at skrive en linje kode for hver linje udfører programmet , loops tillader programmører at minimere den kode, der kræves for at levere ansøgning funktionalitet. Datastruktur behandling indebærer ofte sløjfer . For eksempel gemmer et array en serie af dataværdier på hinanden følgende positioner. Til at udføre den samme handling på hvert element i et array, kan et Java-program gennemføre en løkke struktur designet til at udføre en gang for hvert array position.
Loop Options
programmeringssproget Java tilbyder en række loop typer , med for-løkker og while-løkker er den mest almindelige . Disse typer af løkke kan udføre den samme behandling i nogle tilfælde , men nogle gange en type er særlig velegnet til en opgave . Med både for og while-løkker kan Java-programmer definere betingede tests, der afgør, om loop indholdet henretter på hver iteration . Dette gør det muligt for programmører at specificere sløjfer, som vil udføre et bestemt antal gange . For-løkken giver en forøget vifte af specifikationer programmører kan gennemføre for loop udførelse, men mange programmører foretrækker at bruge, mens sløjfer på grund af deres relative enkelhed. Når du definerer loops , er det vigtigt for programmører til at forstå, hvad der vil ske , når et program kører .
Loop Syntaks
Loop syntaks varierer afhængigt af procestrin involveret. Følgende kodeeksempel viser en Java for loop, iteration gennem elementerne i et array : String [ ] myWords = {" hat ", " frakke " , "sko" }; for (int e = 0; e < myWords . længde e + +) { System.out.println ( " Element " + e + " :" + myWords [ e ] );}
Hver gang løkken udfører , programmet skriver ud værdi af en matrix element , der arbejder gennem hver gengæld indtil hele systemet struktur er blevet behandlet. Følgende kode repræsenterer en while-løkke i Java: int loopCounter = 0 , mens ( loopCounter <30 ) { System.out.println ( "Løkke " + loopCounter ) loopCounter + + ;}
Denne løkke henretter 30 tider , skriver ud hvert fortløbende nummer , startende fra nul og slutter ved 29 . Tællervariablen trinvist, hver gang løkken henretter , så den betingede test forhindrer løkken i at fortsætte , når tælleren når 30 .
Spændende Loops
Det er almindeligt at gøre programmering fejl når du skriver loopstrukturer . Hvis en programmør laver en fejl i en løkke struktur , glemmer at omfatte et centralt element , kan løkken ikke enten proces eller ende . For eksempel, hvis en løkke bygger på en tællervariabel falder inden for et bestemt interval, men formår ikke at forøge variablen hver gang løkken udfører kan løkken ikke ende . Dette kan forårsage, at programmer til at mislykkes og endda gå ned.