? Java-programmer bruger ofte grafiske brugergrænseflader , eller GUI , for at lette brugerinteraktion. Disse GUIs kan indeholde mange typer af brugernes kontrol, herunder knapper, tekstfelter og drop- down lister. Når programmører at skabe GUI applikationer , kan de bruge forskellige funktioner i Java-sproget til at reagere på brugerens interaktion , skræddersy behandlingen til uanset handlinger, som brugeren tager. Begivenhed lytteren og fører funktioner spore kilden til brugerinteraktion som en del af denne proces. Grafiske brugergrænseflader
Java-programmer gavn af standard biblioteker for at skabe elementer i brugergrænsefladen . Swing og AWT (Abstract Window Toolkit ) biblioteker giver mulighed for at skabe GUI applikationer , herunder opbygning af bruger kontrol og afsløre begivenheder. Når en GUI applikation kører , det bygger det synlige interface, præsenterer denne til brugeren , så venter brugerinteraktion. Programmører kan instruere Java til at lytte til brugere interagerer med bestemte elementer , samt gennemførelse af koden til at udføre , når dette samspil sker.
Begivenhed Lyttere
Java-programmer , event lyttere tillader programmer at detektere brugerinteraktion således at forarbejdningen kan skræddersys til det . Når programmører at skabe de visuelle og interaktive elementer i et program ved hjælp af Swing og AWT ressourcer, kan de tillægger begivenheden lyttere til hver af disse. Hver komponent at programmet skal opdage brugerinteraktion skal have en begivenhed lytteren knyttet til den. Følgende eksempel Java-kode demonstrerer skabe en brugergrænseflade element og vedhæfter en lytter til det:
JButton myButton = new JButton ( " Hit me ") myButton.addActionListener ( dette) ;
dette instruerer Java til at lytte til brugeren klikker på knappen.
Reaktion på Handlinger
Når Java-programmer registrerer brugerens interaktion med et element , kode behandling automatisk springer til actionPerformed metode . Programmer omfatter denne metode inden for eventuelle klasser gennemfører ActionListener interface. Den actionPerformed metode tager en parameter , der repræsenterer et ActionEvent objekt. Dette objekt repræsenterer brugeren begivenhed, der har fundet sted, giver programmet med mulighed for at reagere på en måde, der afspejler de specifikke foranstaltninger truffet af brugeren.
Finde Source
< p> til korrekt reagere på brugerens interaktion, Java-programmer nødt til at etablere kilden til hændelser, der opstår . Hvis en bruger -interface indeholder flere interaktive elementer , har som alle lyttere er knyttet til dem , en begivenhed kan have været forårsaget af en af dem . Følgende eksempel Java-kode demonstrerer en kontur af actionPerformed metode med ekstra behandling for at etablere begivenheden kilde : Hej
public void actionPerformed ( ActionEvent e ) { Object thesource = e.getSource ( );}
< p > Når programmet bestemmer, hvilken brugergrænseflade komponent fyring omstændigheder kan det diktere særlige behandling for at udføre , så programmet reagerer på brugerens interaktion på en hensigtsmæssig måde .
< br >