Java -programmer model tekstdata ved hjælp af strygere og tegn. Java-sproget giver klasser for strygere og figurer samt en primitiv typen for " char " data . A " char " i Java -modeller et enkelt tegn , som eventuelt kan være gemt som et objekt instans af den karakter klasse. En streng i Java gemmer en sekvens af tegn , herunder store og små bogstaver , tal og symboler. String Tegn
string klasse i Java indeholder metoder til at få adgang og ændre de tegn på bestemte positioner. Den " charAt " metode tager en numerisk parameter og returnerer det tegn på , at position i strengen , repræsenteret som en primitiv type " char " værdi på følgende : Hej
String myString = " Her er nogle tegn lagres som en streng " . char firstChar = myString.charAt ( 0 )
første tegn i en streng er i position nul , med den endelige karakter indeks én mindre end strengen længde . Den " Erstat "-metoden af strengen klasse kan erstatte alle forekomster af et bestemt tegn i strengen med en anden karakter , som følger : Hej
String differentString = myString.replace ( ' o ', ' a ');
Denne kode returnerer en ny streng med tegnene udskiftet, forlader den oprindelige upåvirkede.
Primitive Indtast tegn
Java-programmer kan modellere enkelte tegn som primitive type " char " værdier eller variable. Følgende kodeeksempel viser at skabe en primitiv type " char ", og lagre den som en variabel : Hej
char ALetter = ' a';
oprindelig type karakter litteraler forekomme mellem anførselstegn , snarere end anførselstegn , som anvendes til string værdier. Brev tegn kan være store eller små bogstaver , som følger : Hej
char capLetter = 'A' ,
Java-programmer kan bruge specialtegn for escape-sekvenser , som i det følgende eksempel kode, der repræsenterer en ny line karakter : Hej
char newLineChar = ' \\ n' ,
Character Objects
karakter klasse i Java giver programmører med evnen at modellere figurer som objekt tilfælde. Følgende kodeeksempel viser at skabe en figur eksempel : Hej
Character myCharacter = new Tegn ( ' d' ),
Denne kode opretter et objekt instans af den karakter klasse, modellere "d" karakter . Tegnet klasse er en wrapper for den primitive type " char ", der tilbyder en række metoder til at konvertere og manipulere tegn værdier. Programmer bruger flere ressourcer , hvis de har karakter objekter snarere end " char " værdier , så klassen bør kun vises, hvor det er nødvendigt.
Class Methods
karakter klasse omfatter en række forskellige metoder til behandling af tegn. Den " charValue " metode returnerer den primitive type " char " værdi gemt i en karakter klasse instans , som følger : Hej
char theChar = myCharacter.charValue ();
" compareTo " , metode returnerer et heltal der angiver, om den lagrede karakter værdi er større eller mindre end en anden karakter som en parameter , som følger : Hej
int sammenligning = myCharacter.compareTo (ny Character ( 'f' )), < br >
heltal er mindre end nul, hvis karakter er lavere end den passerede værdi større end nul, hvis bestået karakter er lavere end den kaldende karakter og nul, hvis de er ens .
< br >