BlueJ , en integreret udviklingsplatform for kodning , redigering , kompilering og kører Java -baserede programmer , der kan bruges til at skabe grafisk design programmer , spil programmer og animationer. For disse programmer vil du ofte nødt til at inkludere billeder. Brug BlueJ til at oprette Java-programmer , der automatisk trækker billeder eller importere billeder fra JPEG -og GIF-filer . For begyndere er at vide, hvordan man kan sætte billeder med Javas grafiske klasser en forholdsvis nem opgave. Med disse klasser , kan du sætte custom billeder af simple objekter i BlueJ med blot et par linjer kode. Instruktioner
1
Start BlueJ -programmet. Klik på " Nyt projekt " fra "Projekt "-menuen. Gem projektet som en mappe med navnet "put - billeder " i "gem " dialogboks, der vises .
2
Klik på " Ny klasse "-knappen. Indtast navnet " Draw_Picture " for klassen navn i den dialogboks, der vises. Klik på "OK".
3
Dobbeltklik på " Draw_Picture " ikonet for at åbne op for teksteditor til at skrive koden for Klasse " Draw_Picture ". Skriv den Java-kode , der importerer de nødvendige JAVA grafiske klasser til at arbejde med grafiske objekter, javax swing klasse og java AWT (Abstract Web Toolbox ) klasse
import javax.swing * ; . .
< P > import java.awt * ; .
4
Indtast koden starter ved den næste linje i tekst-editoren til at erklære en klasse ved navn " Frame" , der udvider JPanel klassen, en underklasse af swing klasse . Brug JFrame metode swing klassen til at oprette en JFrame beholder navnet " frame" , der vil blive brugt til at tegne eller placere billeder ind . Indstille bredden argument til 640 pixels og højden argument til 480 pixel for den JFrame container med " setSize "-metoden.
Public class Frame udvider JPanel
{
offentligheden frame ()
{
JFrame frame = new JFrame ();
frame.add ( dette)
frame.setSize (640 , 480 ),
frame.setVisible (sand) ,
}
5
Indtast koden starter ved den næste linje i teksteditor, der vil gøre et billede af et rektangel inden for den "frame " skabt ved hjælp af maling metoden. Sæt x -stillingen parameter til 100 pixels og y- positionen argument 100 pixels i " drawRect " metode til at placere det øverste venstre hjørne af et rektangel . Sæt den rektangulære bredde argument til 200 pixels og den rektangulære højde argumentet til 200 pixels for grænserne for det rektangel ( drawRect metoden). Sæt " Color.BLACK " ejendom i setColor metode til at vælge farven på det rektangel grænse til sort.
Public void paint ( Graphics g ) {
g2.setColor ( Color.BLACK ),
g2.drawRect ( 100.100.200.200 ) .
}
Indtast afsluttende krøllet beslag at lukke Frame klassen koden
} < br >
6
Klik på " Ny klasse "-knappen. Indtast navnet " main_program " for klassen navn i den dialogboks, der vises. Klik på "OK".
7
Dobbeltklik på " main_program " ikonet for at åbne op for teksteditor til at skrive koden til " main_program " klassen. Skriv den Java-kode, instantierer at main_program klassen. Opret et Frame objekt med navnet " drawFrame , " af Frame klasse med den "nye" kommando
public class main_program {
offentlige static void main ( String [] args ) {
Frame drawFrame = new Frame ();
}
}
8
Klik på " Compile " knappen. Klik på "Luk" knappen. Højreklik på " main_program " ikonet og vælg " void main ( String [] args )" i menuen , der vises. Bemærk at et rektangel er tegnet på en hvid skærm med en sort kant .