JFrame er en del af Java pakke kaldet Swing der tilbyder pre- udviklede programmeringsværktøjer til støtte i skabelsen af grafiske brugergrænseflader ( GUI ) i Java-programmer . JFrame er en "beholder" klasse, der skaber vinduer, der kan indeholde flere komponenter, der giver et program funktionalitet. Disse komponenter kan omfatte knapper, menulinjer , skriftruller barer og tekstfelter blandt mange andre. Et JPanel er en anden type beholder objekt, der kan være indlejret i andre beholdere , såsom en JFrame . JPanels kan trække grafik og indeholder tilpassede layouts af andre komponenter . Instruktioner
1
Importer Swing og AWT pakker, så du kan få adgang til JFrame og JPanel klasser i dit program. Koden til at importere disse pakker ser sådan : Hej
import javax.swing * ;
import java.awt * ,
2
Opret en ny JFrame . . protestere og indstil dets grundlæggende egenskaber . Metoden . SetSize sætter dimensionerne af rammen . SetDefaultCloseOperation sætter opførsel af rammen , når den er lukket . SetVisible sæt hvorvidt rammen vises på skærmen . Eksempel kode til en JFrame objekt vises således : Hej
JFrame newFrame = new JFrame ( "Ny JFrame ")
newFrame.setSize (200 ,
3
Opret en ny JPanel Eksempel kode : Hej
JPanel newPanel = new JPanel ();
4
Tilsæt JPanel til JFrame bruger . . " add ()" metoden getContentPane ( ) bruges til at oprette en "beholder" for andre komponenter , såsom en JPanel Eksempel kode : . . . .
newFrame.getContentPane () add ( newPanel ) ;
Så afsluttede koden vises noget lignende : Hej
import javax.swing * ;
import java.awt * ;
public class ( . . ) {
public static void vigtigste ( String [] args ) {
JFrame newFrame = new JFrame ( "Ny JFrame ")
JPanel newPanel = new JPanel () ;
newFrame.setSize (200 ,