Javas standard biblioteker har indbygget understøttelse af grafiske brugergrænseflade elementer såsom vinduer , rullepaneler og rammer. JFrame er et bibliotek klasse, der repræsenterer en vinduesramme ( dvs. et rektangulært underafdeling af et vindue) samtidig er foreneligt med Swing widget toolkit . Du kan skrive Java-kode , der åbner og lukker rammer ved hjælp af de metoder klasse JFrame . Instruktioner
1
Medtag følgende linje i starten af dit Java-kode : Hej
import javax.swing.JFrame ,
2
Opret et vindue med en JFrame , som i følgende kodeeksempel : Hej
import java.awt.FlowLayout ,
import javax.swing.JButton ,
import javax.swing.JLabel ; < br >
import javax.swing.SwingUtilities ,
JFrame myFrame = new JFrame ( "Sample vindue" ),
myFrame.setLayout (ny FlowLayout ());
< p> myFrame.add (ny JLabel ( "Label vises på vinduet ");
myFrame.pack ();
myFrame.setVisible (sand) ,
eksempel opretter et vindue med en ramme, der til gengæld indeholder den bogstavelige "Label vises på vinduet ." den sidste linje instruerer Java grafisk værktøjssæt til rent faktisk at få vist vinduet .
3
Luk JFrame ved at kalde den indbyggede " JFrame.dispose ()" -metoden, som i følgende kodeeksempel : Hej
myFrame.dispose ();
< br >