Java giver måder for programmører at udvikle og tilpasse en grafisk brugergrænseflade (GUI). Du kan bruge forskellige layouts til at organisere elementer i en GUI , nærmer at tilpasse dimensionerne af komponenter - såsom knapper og tekstbokse - og metoder til at tillade tilpasning af de farver , der vises i en GUI. "Color "-klassen i Java giver en indbygget måde at ændre og vise farver GUI komponenter. Instruktioner
1
Opret en klasse kaldet " TestClass ". Dette vil forlænge JFrame klasse og vil give mulighed for at skabe et JFrame , som vil være den vigtigste vindue i GUI. Indtast følgende kode i din tekst editor : . .
Import javax.swing * ;
import java.awt * ;
public class TestClas udvider JFrame {
offentlig TestClass () {
}
}
2
Oprette en metode , som vil resultere i en container og to etiketter. Indtast følgende kode ind i din tekst editor : Hej
offentlig Container oprette ( ) {
JPanel mainPane = new JPanel ();
JLabel label = new JLabel ( "Farve test1 ")
label.setOpaque (sand) ,
label.setBackground ( Color.red )
JLabel Label2 = new JLabel ( " Color mainPane ;
}
Denne kode vil skabe en JPanel der vil fungere som hovedvinduet for GUI En etiket kaldet "Color test1 " er derefter skabt og dets baggrundsfarve er sat til rød. med " setBackground () "-metoden. anden label kaldet " Color test2 " oprettes , og dens farve er indstillet til blå. Begge er derefter til JPanel .
3
Opret . den vigtigste metode Indtast følgende kode ind i din tekst editor :
public static void vigtigste ( String [] args ) {
JFrame frame = new JFrame ( "Color test" ) ; < br >
TestClass tc = new kode opretter en ny TestClass objektet og kalder metoden , du har oprettet "create (). " En ny JFrame skabes og JPanel med etiketterne er føjet til det .