Java 2D er en application programming interface i Java- programmeringssprog, der anvendes til at behandle relevante programmering klasser, såsom for former og til at teste , tegne eller udskrive dem. Denne evne ligger inden for Graphics2D klasse. Du kan tilpasse længden og retningen af en linie i Line2D ved at indtaste start og stop koordinatpunkter . For datatypen Line2D (x1, y1 , x2, y2) , det første sæt af to tal definerer begyndelsen koordinat og det andet sæt definerer enden koordinat. Instruktioner
1
Importer Grafik, Graphics2D og Line2D pakkerejser, skrive i indkaldelserne før resten af din kode , ved hjælp af "import" søgeord. Din kode skal se sådan ud : Hej
import java.awt.Graphics ,
import java.awt.Graphics2D ,
import java.awt.geom.Line2D ; < br >
2
Override " paint" metode til at instruere compileren at tegne en linje, når der kaldes . Den udfyldte Metoden skal vises noget som dette : Hej
public void paint ( Graphics g ) {
Graphics2D g2 = ( Graphics2D ) g1 ,
Line2D line = new Line2D.Double (50, 50, 100, 100)
g2.draw ( linje)
}
p Du kan variere størrelsen af den linje ved at ændre tallene i parentes .
3
Gennemføre metoden i dit større program . Linjen har brug for en ramme , der kan konstrueres ved at udvide JFrame klassen til din egen klasse ved brug af søgeordet " strækker ".