| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan man tegner trekanter i Java
    Java programming interface indeholder en avanceret grafik behandling kapacitet . Tegning enkle former, såsom trekanter er et spørgsmål om at definere parametre for formen inden for en ramme . Indstilling af disse parametre sker gennem brug af bestemte datatyper og Java metoder , der instruerer programmet compiler om hvad man skal gøre, når de metoder kaldes. Overstyring en særlig metode kaldet paintComponent sikrer præcis tegning af en defineret form. Instruktioner
    1

    Importer Grafik , peg og Polygon AWT pakker og JFrame og JPanel swing pakker. Koden går før den første klasse af dit program og ser sådan ud:

    import java.awt.Graphics ,

    import java.awt.Point ,

    import java . awt.Polygon ;

    import javax.swing.JFrame ,

    import javax.swing.JPanel ,
    2

    Opret din trekant klasse og udvide JPanel klassen, så at trekanten kan vises til en skærm . Din kode skal se sådan ud , selvom du kan navngive dit program , hvad du gerne vil : Hej

    public class TriangleShape udvider JPanel {

    }
    3 < p > Tilsidesætter den paintComponent metoden i din vigtigste klasse . Instruktionerne Java bruger til at tegne trekanten er placeret i denne metode. Koden ser sådan her ud , selvom du kan navngive de datatyper , hvad du gerne vil :

    public void paintComponent ( Graphics g ) {

    super.paintComponent ( g);
    < p> dimension længde = this.getSize ();

    P1 = new Punkt ( size.width /3, (2 * size.height ) /3),

    Punkt p2 = new punkt ( size.width /2, size.height /3),

    P3 = new punkt ( (2 * size.width ) /3, (2 * size.height ) /3), < br >

    int [ ] x = { p1.x , p2.x , p3.x };

    int [ ] y = { p1.y , p2.y , p3.y }; < br >

    Polygon trekant = ny polygon ( x, y , x.length )

    punkterne P1 , P2 og P3 definere toppunkter i trekanten . INT [ ] arrays og trekanten af typen Polygon formular benene af trekanten. Denne kode går i parenteserne af dine vigtigste klasse.
    4

    Opret vigtigste metode , som instruerer Java til at oprette en ramme , hvorpå at tegne trekanten og tilføjer trekanten til rammen. Koden er som følger , ved hjælp af dine navne for de datatyper :

    offentlige static void main ( String [] args ) {

    TriangleShape t = new TriangleShape ();
    < p > JFrame frame = new 100),

    ramme.show ();

    Denne kode går i parentesen i dit vigtigste klasse efter printComponent metoden
    < . br >

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Fil Undtagelser for Java Applets : Arial.ttf vil ikke s…
    ·Sådan Ring til Google Translate API på My Android 
    ·Hvordan man undgår Afrunding af decimaltal i Java 
    ·Hvad er filtypen JNLP 
    ·Sådan formateres en heltal i Java 
    ·Sådan Download Eclipse til Android 
    ·Sådan Indstil en SVN i Eclipse 
    ·Hvordan kan jeg Generer en Java-kode Fra UML2 Eclipse P…
    ·Hvordan man gør Enumerated datatyper i Java 
    ·Hvorfor en uforanderlig String beregne sin hashværdi 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan deaktiveres PAM Authentication 
    ·Forespørgsel til Vis kun tal i Access 
    ·Hvad er Data Persistens 
    ·Cool Visual Basic projektideer 
    ·Værktøjer i Java 
    ·Sådan vises og Struktur MySQL Med PHP 
    ·Java exception handling Tutorials 
    ·Sådan Konverter en ICO til en BMP i PHP 
    ·Sådan Roter tekst med JavaScript 
    ·Referencevariabler i PHP Funktion 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com