Java-programmer kan tage form af enkle utilities , der arbejder off kommandolinjen eller komplekse grafiske brugergrænseflader . Mens dygtige programmører kan beslutte, hvilket format er bedst til behovene i en bestemt program, vil begyndelsen programmører at skabe programmer, der bruger kommandolinjen for sit input og output udelukkende. Dette skyldes, at opbygningen af en grafisk brugergrænseflade kræver at lære om en masse biblioteker, der ikke gør noget ud over at skabe grænseflader. Så det er meget lettere at bruge terminalen til input og output , mens en programmør er at lære Java kerne funktionalitet. Instruktioner
1
Type " import java.io.Console " i toppen af filen , der indeholder din kildekode . Dette vil importere koden for det objekt, der giver brugeren mulighed for at skrive input til kommandolinjen, og få dit program skriver, at oplysningerne til en variabel eller data objekt.
2
Erklær en ny instans af genstand, der vil acceptere din brugerens input , "Console " objekt du har importeret i starten af din tekst -fil med de grundlæggende syntaks "Console input = new Console (); " - hvor " input " er det navn, du ønsker at give . til objektet
3
Type de instrukser , du vil vise for dine brugere i en streng objekt efter den grundlæggende syntaks " String output = " dit output teksten " ; " - hvor " dit output tekst " er den tekst , du ønsker, at programmet til at vise , og "output " er det navn, du giver strengen objekt, der gemmer denne tekst.
4
Brug "System . out.println () " funktion til at vise dit output tekst. Følge den generelle syntaks " System.out.println (output) ," .
5.
Erklær en ny variabel af samme type, som du vil ønsker, at brugeren input. For eksempel, hvis dit brugernavn vil skrive i hele tal , vil du ønsker at erklære en ny heltal, en ny streng objekt for lange form tekst, eller hvad formular er relevant . At erklære et nyt heltal, som i tilfælde af at bede en bruger til at indtaste deres alder , syntaksen " int variabel ," bruge - hvor " variabel " er det navn, du vil give variablen. Se afsnittet "Ressourcer" nedenfor for oplysninger om at erklære andre former for variabler
6
Skriv dit brugerens input til din variabel med den generelle syntaks: . "Variable = input.readLine ( " label "); " - hvor" label "er den test, du vil have vist på linjen dit brugernavn vil skrive i deres input. For eksempel, hvis dine instruktioner fortalte deres brug for at indtaste deres alder kan du skrive "variable = input.readLine ( " Alder: "); " for at gøre linjen displayet "Age :" - med dit brugernavn skrive i deres input efter tyktarmen.