Android brugerflader giver interaktion med Android-applikationer . Når du opretter Android apps , kan du bruge en række værktøjer og ressourcer til at hjælpe med at designe og bygge dine brugergrænseflader. At have en funktionel, brugbar grænseflade er afgørende for succesen af en Android applikation. Android er primært bruges på mobile enheder såsom telefoner og tabletter , så brugergrænseflader skal fungere pålideligt ved hjælp af hardware , at disse enheder giver . XML
Android applikationer bruger XML-filer som den primære kilde til at definere brugergrænseflader og layout. Disse XML-filer kan være forbundet med en eller flere aktiviteter i et program , en aktivitet generelt svarende til en skærm inden app . Inden for Java-kode for programmet, bliver elementer i brugergrænsefladen i de indeholdte XML-filer refereres til, da hver del af app er bygget og præsenteres for brugeren.
Layouts
< p> Android brugergrænseflader og displays kan vedtage en række forskellige layouts , alle defineret enten i XML eller inden for Java-kode selv. Lineære layouts arrangere vises ansøgning elementer på en lineær måde , enten vandret eller lodret. Tabel layouts organisere ansøgning elementer i en tabelform måde med rækker og kolonner definerer de celler, der indeholder synlige elementer. Relative layout er den mest fleksible løsning, da holdninger elementer er defineret i forhold til hinanden , så skærme til at tilpasse sig til forskellige skærmstørrelser og former.
Graphics
< br >
Android brugergrænseflader indeholde grafik i en række forskellige steder . Apps har ikoner, som bruges til at lancere dem indefra enhedens menuer og homescreens . Ikonerne vises også i Android Market som en del af ansøgningen programoversigter. Billeder kan også inkluderes i applikationer , typisk ved at blive refereres i XML layoutfiler . De officielle Android ressourcer i Android Developer Guide ( android.com ) undervisningsmateriale og detaljerede retningslinjer vedrørende de foretrukne formater og billede stilarter til brug for ikoner og andre app grafik.
Controls
< br >
Der er mange forskellige typer af brugerens kontrol inden Android grænseflader. Brugergrænseflade styrer i Android give interaktivitet , herunder knapper , radioknapper , afkrydsningsfelter tekstindtastfelter og menupunkter såsom dem, der vises på at trykke på " Menu" -knappen eller ved at trykke længe synlige elementer. Brugerstyring elementer kan indgå i et program i XML layouts eller i programmets Java-kode . Du kan også definere, hvad der skal ske, når brugerne interagerer med disse kontroller.
Værktøj
p Der er værktøjer til rådighed , der kan hjælpe processen med at designe og implementere Android brugergrænseflader. Eclipse -systemet er den vigtigste , der bruges til at udvikle Android apps sammen med Android- værktøjer og officiel development kit . Eclipse ressourcer omfatter værktøjer til at skabe brugergrænseflader visuelt såvel som i koden. Der er også tredjeparts værktøjer til design og implementering af Android brugergrænseflader såsom DroidDraw .