Enhver ung gamer har , på et eller andet tidspunkt, den samme tanke går gennem hans hoved , så snart han afslutter sit første programmerings kursus : ? "Hvordan kan jeg lave spil ? " Traditionelt har lingua franca af spiludvikling været C + +, men Java har akkumuleret sit eget respektabel sæt spil udviklingsværktøjer. Den Bare Minimum
et absolut minimum , alt hvad du behøver for at udvikle Java-spil er en kopi af den gratis Java Software Development Kit fra Oracle og en tekst editor. Men kun få spiludviklere - eller programmører i almindelighed, for den sags skyld - er tilfredse med så lidt , når så mange redskaber, der kan hjælpe med opgaven
Integrated Development Environments
< br . >
Integrated Development Environments er de første redskaber enhver respekt Java udvikler skal få sine hænder på . Disse sofistikerede teksteditorer kommer med fuld suiter af værktøjer designet til at hjælpe dig med at udvikle og debug på dit sprog valg. Der er to store IDE'er bruges til Java udvikling i dag: NetBeans og Eclipse . Begge er respektable programmer med hengivne followings , og dit valg mellem de to , vil primært afhænge din egen smag som udvikler , føler sig så fri til at eksperimentere med hver. Siden Netbeans kommer med Java SDK , det er sandsynligvis det bedste sted at starte , men du kan importere dine NetBeans projekter i Eclipse , og vice versa , hvis du beslutter at ændre senere.
Spil Motor
Java SDK kommer ud af boksen med bibliotekerne behov for at trække både 2-D og 3- D grafik på skærmen , samt den nødvendige software til at afspille lydeffekter og musik . Imidlertid blev disse biblioteker ikke udviklet med spiludviklere i tankerne , så mange , men ikke alle , Java spil skabere bruge en game engine i stedet. For eksempel, " Minecraft " og " Tribal Trouble " kommercielle spil både bruge Lightweight Java Graphics Library . Andre motorer omfatter Slick og jMonkeyEngine . Igen, hvad du vælger, afhænger af din smag , så er du velkommen til at eksperimentere med hver af dem.
Multimedia Software
Du kan gøre en masse med proceduremæssigt genereret multimedie , men de fleste spil bruger det mindste nogle grafik, musik og lyde , som du skal oprette med en mere traditionel multimedie program. På toppen af den linje for 3- D grafik fra 2011 er 3D Studio Max og Maya, selvom open source program Blender har en følgende. Tilsvarende toppen af linjen for 2-D grafik er Adobe Photoshop, men mange spil skabere er helt tilfreds med den open source program GIMP . Musik er enten skabt med synthesizere , såsom Org Maker eller Pro Tools eller optaget brug af levende instrumenter. Det samme gælder for lydeffekter.