| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Paint metode i et Java-applet
    Hver Java applet indeholder et " paint "-metoden. Applet klasse vil automatisk håndtere tegning af samtlige elementer i brugergrænsefladen til skærmen defineret som del af appletten . Men inden for den " paint "-metoden , har programmøren direkte adgang til skærmen . Det giver hende mulighed for at henlede programmets lærred direkte og gør skabelse nonstandard brugergrænseflader , grafik og endda spil muligt. Instruktioner
    1

    Åbn en teksteditor eller Java Integrated Development Environment såsom Netbeans .
    2

    Åbn din applet fil, hvis du allerede har en. Hvis ikke, indsætte følgende applet kode i din tekst editor : . .

    Import java.awt * ;

    import java.applet * ;

    import javax.swing . * ;

    public class javaappletpaint udvider JApplet {

    public void paint ( Graphics g ) {

    super.paint ( g)

    } < br >

    }

    Denne enkle applet indeholder intet andet end en maling metode. Denne metode tager en Graphics genstand, der giver dig en kontekst, hvori at tegne noget, du vil. Malingen Metoden indeholder kun en kommando : Hej

    super.paint ( g)

    Denne kommando fortæller applet til at udføre alle de standard maling operationer for JApplet klassen. Det er en helt afgørende kommando medmindre du agter at tegne alle aspekter af Applets udseende manuelt
    3

    Indsæt følgende kode til at tegne en simpel tekst -besked i applet : .
    < p> g.setColor ( Color.blue )

    g.setFont (ny Font ( " serif " , Font.ITALIC + Font.BOLD , 36) ;

    g.drawString ( " hello World " , 40,80 ) !

    Dette gør en simpel tekst -besked på en kursiv og fed skrift i str. 36 , 40 pixels fra venstre side af applet og 80 pixels fra toppen Når du tegner . tekst som dette, er det grundlinjen i den yderste venstre tegn i den tekst, der er placeret i denne position
    4

    Indsæt følgende kommandoer inden malingen metode til at tegne et rektangel : .
    < p > g.setColor ( Color.red )

    g.drawRect (40 , 80, 45, 50 ),

    Dette trækker et rektangel 40 pixels fra venstre og 80 pixels fra toppen af applet rektanglet er 45 pixels bredt og 50 pixels højt
    5

    Indsæt følgende for at tegne et billede: . .

    Billede i = Toolkit.getImage ( " http://www.server.com /image.bmp ");

    g.drawImage (i, 40,80 , null) ;

    Du bliver nødt til at erstatte billedet URL med placeringen af et reelt billede på din egen server.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan bruges Struts Layout 
    ·Funktion Display i Java 
    ·Sådan Debug i Netbeans i Java 
    ·Hvordan angiver jeg en TagLib i Java 
    ·Hvordan laver Combo Box i Java 
    ·Scanner Input Funktion i Java 
    ·Sådan oprettes JAS Med Afhængigheder 
    ·Java Byte Funktioner 
    ·Sådan fjernes et emne i MIDP 2,0 programatically 
    ·Sådan kører Java koder med ColdFusion 
      Anbefalede Artikler
    ·Niveauer af abstraktion i Program Design 
    ·Sådan bruges Struts Med NetBeans 
    ·Sådan Detect en Running App Brug VB 
    ·Hvordan man åbner en PDF-fil med PHP 
    ·Sådan får betalt for at gøre en Facebook App 
    ·Sådan Fake en skabelon Code 
    ·Sådan udskrives på en bestemt printer i VB.NET 
    ·Sådan Sync til Changelist 
    ·Hvordan laver man et array af en vis størrelse i Perl 
    ·Sådan Design N -differentieret Data Access Lag Brug da…
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com