Java stærke objektorienteret filosofi og kraftfuld suite af klasser til at løse mange fundamentale datalogiske problemer betyder, at det ofte er det første sprog en ny computer programmør lærer . Og da en aspirerende spiludvikler lurer skjult i hjerterne hos de fleste unge nye programmører , er det ofte det første sprog, der bruges til at skrive et spil. Heldigvis , en række biblioteker eksisterer for at gøre det lettere. AWT , Swing andJava 3D
Selvom disse biblioteker ikke var designet med spiludvikling i tankerne, de har den fordel af at komme installeret på alle Java- installationer som standard. Det betyder mindre konfiguration på få gå , og det er ganske muligt at lave simple spil ved hjælp af disse indbyggede biblioteker. Men de har deres mangler: disse programmer blev oprindeligt designet til at skabe grafiske brugergrænseflader ( GUI) og er ikke velegnede til nogle af de behov, som spil, hvor lyd, video og bruger input skal synkroniseres korrekt
.
LWJGL
Lightweight Java spil Library ( JWJGL ) er en kraftfuld spilmotor designet til at give udviklerne adgang til OpenGL grafik biblioteket og OpenAL lyd bibliotek, ud over at give særlige funktioner til adgang spilplader , joystick og andre spil enheder, de indbyggede Java -biblioteker gør mere vanskeligt. Det har været anvendt i en række spil allerede fra kommercielle spil til hobby projekter . Men brugervenlighed er ikke en prioritet , og selv de designere er interesseret i at se LWJGL tjene som et fundament for en bred vifte af lettere at bruge spil beslutningstagere .
Slick
En af disse nemmere at bruge spil beslutningstagere er Slick . Slick er et interface bygget direkte oven på LWJGL . Kompleksiteten og snørklede af OpenGL og OpenAL er erstattet med simpel metode kalder såsom " drawImage " og " PlayBGM ". Der er endda indbygget i spillet skeletter til håndtering af vildt stater som hovedmenuen , optioner skærm og forskellige niveauer. At enkelthed kommer på en pris : Selvom Slick gør brug af LWJGL biblioteket til at sikre alle sine grafik drage fordel af en computer er bygget i 3-D acceleration evner , kun 2 - D grafik understøttes
. JGame
stedet brug LWJGL , JGame bygger sig på toppen af den officielle AWT , Swing og Java Open GL ( Jogl ) biblioteker. Dette grundlag gør det muligt at lave spil til en række mål, herunder ikke kun desktop og web applet spil, men også spil til Java -aktiverede mobiltelefoner ved hjælp af J2ME platform. Ligesom Slick , understøtter det indbyggede spil stater og simple metoder såsom " PlayAudio " og " drawImage . "