Sun Java-programmer finder anvendelse på en lang række forskellige sammenhænge . Java-programmer er bygget ved hjælp af objektorienterede model er sammensat af forskellige dele fungerer sammen som en helhed . Design af et Java- program indebærer opdele de forskellige opgaver, der kræves blandt en række anvendelsesområder dele. På et grundlæggende niveau, indebærer etablering af et Java-program på denne måde at skabe klasser. Klasser er specialiserede kodesektioner dedikeret til ét eller flere relaterede opgaver, og kan kaldes på fra andre steder til at udføre disse opgaver. Ting du skal
Java Runtime Environment (JRE) installeret på din computer
Integrated Development Environment (IDE ) såsom Eclipse eller NetBeans
Vis Flere Instruktioner
1 < p > Opret et projekt for dit program. I din IDE, oprette et nyt Java-projekt og navngive det " TutorialProject " eller noget lignende. I dit projekt , skal du oprette en ny klasse , og navngive den " MyMainClass ". Åbn den nye klasse, hvis din IDE ikke har åbnet det automatisk . Indtast følgende kode : Hej
public class MyMainClass {
offentlige static void main ( String [] args )
{
//vigtigste kode går her
}
}
Din IDE kan have fyldt en del af koden i for dig. Dette er hvor du vil indtaste koden , der udføres først, når programmet køres .
2
Opret en anden klasse. De vigtigste klasse typisk udnytter andre ressourcer i Java-projekt , som du opretter eller importerer . De fleste programmer bruger flere klasser , som hver har deres egen specifikke rolle i projektet som helhed . Opret en anden klasse i dit projekt , navngive det " MyHelper ". Åbn den nye klasse , og indtast følgende kode , igen, kan din IDE har fyldt noget af det i for dig : Hej
public class MyHelper {
//klasse erklæring kode går her
}
klasse erklæring er en definition af, hvad et objekt af denne klasse vil gøre. Må ikke bekymre dig, hvis disse begreber er nyt for dig, da de vil begynde at give mening , når du bruger dem i dine programmer. Den eneste måde at lære programmering er ved at gøre det.
3
Giv din nye klasse en constructor metode. Når du har udfyldt en klasse erklæring i dit projekt , vil du være i stand til at skabe objekter af denne klasse andetsteds i ansøgningen. Når dette sker , klassen constructor metoden kaldes , så du nødt til at definere , hvad den vil gøre. Typisk en klasse har én eller flere elementer af data i det. Disse kan være repræsenteret som " instansvariabler ", hvilket betyder , at de findes for hver instans af klassen , hvert objekt af klassen , der er oprettet dvs . Indtast constructor metode inden for din " MyHelper " class erklæring : Hej
public class MyHelper {
//klasse erklæring kode går her
//instansvariabler for klassen < br >
private String mitNavn ,
//constructor metode
offentlig MyHelper (String navn)
{
mitNavn = navn ;
}
}
klassen er et simpelt eksempel indeholder blot en enkelt instans variabel.
4
Instantiere din klasse. Gå tilbage til din hovedprojekt klasse og indtast koden i den vigtigste metode som følger : Hej
public static void main ( String [] args )
{
//vigtigste kode går her
MyHelper mainHelper = new MyHelper ( " Sue ");
}
her opretter et objekt eller forekomst af " MyHelper " klasse du definerede. Constructor metoden i klassen kræver, at en parameter i String typen blive videregivet til det, hvilket er grunden til, at " Sue " eksempel tekststreng er medtaget i parentes . Brug af " MyHelper () " er en forkortelse for at kalde constructor metoden i klassen . Konstruktøren udfører hvad koden er indeholdt i det, og returnerer et objekt af klassen til hvor det blev kaldt fra .
5.
Giv din klasse en metode. I øjeblikket " MyHelper " klasse er ikke meget nyttigt, da det ikke gøre meget. Gå tilbage til " MyHelper " class erklæring og tilføj følgende efter konstruktøren metoden : Hej
public void writeName ()
{
System.out.println ( mitNavn ) ;
}
gå nu tilbage til din primære klasse og tilføje denne linie efter den linje, at skabe den " MyHelper " objekt : Hej
mainHelper.writeName ();
Gem dine filer , kompilere og køre programmet. Alt , der skal ske, er strengen " Sue " skrives ud til standard output konsol i din IDE. Denne enkle eksempel viser , hvordan klasser og objekter bruges til at udføre opgaver i et Java-program .