| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan man skriver Games i Java
    Java programmeringssprog er blevet et populært valg for udvikling på grund af sin objektorienteret struktur og virtuel maskine baseret interface, der tillader programmer skrevet i Java til at køre uden ændringer på en lang række forskellige operativsystemer og computere, fra mobiltelefoner til arbejdsstationer. Det er også en helt i stand platform for spiludvikling , og hvis du lige er begyndt at lære spiludvikling , er det bedst at starte enkel og skabe en Pong - klon. Ting du skal
    Java
    Vis Flere Instruktioner
    1

    oprette en klasse , og navngive den JPong . Hvis du bruger en IDE som Netbeans , kan du gøre dette fra fil -menuen. Dog vil selv en simpel teksteditor udføre opgaven: bare oprette en fil med navnet

    Indsæt følgende skelet i filen " JPong.java ". :

    Import java.awt.Canvas ; import javax.swing.JFrame , import java.awt.event.KeyListener , import java.awt.event.KeyEvent , import java.awt.Color , import java.awt.Graphics ,

    public class Pong implementerer KeyListener {

    offentlig Pong () { }

    public void keyPressed ( KeyEvent e ) { }

    //Disse to er kræves af compiler, men vil ikke blive brugt i Deres game.public void keyReleased ( KeyEvent e ) { } public void keyTyped ( KeyEvent e ) { }

    public void draw () { }

    offentlig boolean detectCollision () { }

    public void play ( ) { }

    public static void main ( String args []) {}

    }

    resten af ​​trinene vil gradvist udfylde skelettet til at skabe et komplet spil .
    2

    definere de data klassen får brug for. Sæt dette i toppen af ​​din klasse : Hej

    private endelige int WIDTH = 640 , private endelige int HØJDE = 480 ; private endelige int DELTA = 8 , private endelige int PADDLE_WIDTH = 32, private endelige int PADDLE_HEIGHT = 128 ; private endelige int PUCK_RADIUS = 32,

    Graphics g;

    private int x1 = 20; //placering spiller A s paddleprivate int y1 = 240 ; private int x2 = 600 //placering spiller B s paddleprivate int y2 = 240 ;

    privat dobbelt x = 60,0 //placering ballprivate double y = 140.0 , privat dobbelt vx = 2,0 //hastighed ballprivate double vy = 1,0;
    < br >
    3

    Opret konstruktøren

    offentlig Pong () { JFrame f = new JFrame (); . f.setDefaultCloseOperation ( JFrame.EXIT_ON_CLOSE ) f.setTitle ( " Pong 1.0" ) ; f.setResizable ( falsk) , Canvas C = nyt lærred (); c.setSize (640 , 480 ), f.add ( c) f.pack (); f.setVisible (sand ), g = c.getGraphics (); f.addKeyListener ( dette) , draw ( );}
    4

    Opret keyPressed metode. Dette vil blive kaldt , når brugeren trykker på en tast på tastaturet , og det vil medføre padler at bevæge sig, når bestemte taster trykkes : Hej

    public void keyPressed ( KeyEvent e ) { if ( e.getKeyCode () = = KeyEvent.VK_UP ) y2 = y2 - DELTA , ellers hvis ( e.getKeyCode () == KeyEvent.VK_DOWN ) y2 = y2 + DELTA , ellers hvis ( e.getKeyChar () == 'i' ) y1 = y1 - DELTA ; else if ( e.getKeyChar () == ' k' ) y1 = y1 + DELTA , . }
    5

    Opret lodtrækningen metode, der vil tegne skærmen hvert spil frame
    < p > public void draw () { g.setColor ( Color.black ) g.fillRect (0, 0 , bredde, højde ), g.setColor ( Color.red ) g.fillRect (x1, y1, PADDLE_WIDTH , PADDLE_HEIGHT ) ; g.setColor ( Color.green ) g.fillRect ( x2, y2 , PADDLE_WIDTH , PADDLE_HEIGHT ), g.setColor ( Color.yellow ), g.fillOval ( ( int ) x, ( int ) y , PUCK_RADIUS , PUCK_RADIUS ) ;

    }
    6

    Opret kollisionsdetektion metode, der vil afgøre, om pucken har ramt en af ​​paddles : Hej

    offentlig boolean detectCollision () { //test for kollision med først paddleif (y + vy > y1 && y + vy < y1 + PADDLE_HEIGHT && x + vx < x1 + PADDLE_WIDTH && x + vx > x1 ) { return true ;}

    //test for kollision med anden paddleelse if ( y + vy > y2 && y + vy < y2 + PADDLE_HEIGHT && x + vx + PUCK_RADIUS > x2 && x + vx + PUCK_RADIUS < x2 + PADDLE_WIDTH ) {return true; } else return false ;} < br >
    7

    skabe spillet loop . Denne funktion koordinerer de andre ved at køre kontinuerligt , så længe spillet er åbent : Hej

    public void play ( ) { while ( true) {if (x + vx <0

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan oprettes en metode med et variabelt antal indgan…
    ·Sådan installeres Java Software Development Kit 
    ·Hvordan man opbygger en Java Website 
    ·Hvordan man kompilerer Java i Oracle 
    ·Sådan tæller med Java 
    ·Sådan Beregn den procentdel af tegn i Java 
    ·Hvordan man opbygge og implementere hjemmesider med Jav…
    ·Sådan Konverter Oktal til Binary i Java 
    ·Sådan Execute Konsol Kommandoer i Java 
    ·Hvor hen til Lukke JPanel i Java 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan får du en version af et Python Installeret 
    ·Sådan tilføjes et link til et Perl script 
    ·Sådan Få tastetryk i Python 
    ·En tutorial om String Typer i Python 
    ·JavaScript vs Java Applets Robust 
    ·Sådan ændre baggrundsfarven af en række i JavaScript…
    ·Hvordan til output Cell Størrelser 
    ·Hvordan til at beregne størrelsen af elementer i Buffe…
    ·Sådan arbejder du med afkrydsningsfelter i Visual Basi…
    ·Sådan Tilføj til KeyListener 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com