Kommandolinjeparametre programmer køre i en konsol vindue , såsom Windows " Command Prompt " eller en Linux -terminal , ved at skrive programmet navn og switche. Interaktivitet er gennemført ved at give tekstprompter at anmode om input , og erobre de oplysninger brugeren skriver på tastaturet. Du kan få keyboard input i Java , hvis du har et grundlæggende kendskab til Java programmering . Instruktioner
1
Åbn din Java-kode i din foretrukne editor.
2
Tilføj følgende linje i toppen af filen til at importere input /output klasser, du har brug for at læse keyboard input : Hej
import java.io. * ,
3
Tilføj følgende til din kode ovenfor, hvor du har brug for at fange keyboard input, for eksempel med andre erklæringer i toppen af en funktion :
BufferedReader inputReader = new BufferedReader (ny InputStreamReader ( System.in )), String inputData ,
Disse linjer erklære en BufferedReader der læser tekst fra " standard input " - tastaturet - . og en perlerække at gemme input
4
Tilføj følgende linjer til din kode, hvor du har brug for at fange tastatur input, for eksempel , lige efter udsende en line anmoder input : Hej
try { String inputData = inputReader.readLine () } catch ( IOException e ) { System.out.println ( "Fejl ved læsning tastatur input " ) }
Dette indfanger keyboard input fra brugeren og gemmer det i " inputData " variable , og kaster en fejl, hvis læsning af input svigter. Input læses , når brugeren trykker på "Enter "-tasten og readline læser hele linjen slutter med et linjeskift eller vognretur .
5
parse funktioner, såsom Double.parseDouble , Integer . parseInt , at konvertere String til en anden type, hvis det er nødvendigt. For eksempel, hvis dit program bedt brugeren om en kommatalsværdi tilføje følgende til at konvertere inputData til en float : Hej
float f , prøv { f = Float.parseFloat ( inputData ) } catch ( NumberFormatException e ) { System.out.println ( "Ugyldig værdi. Vidste du indtaste et nummer ?") }