| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan laver Java Spil
    Java- spil er computerspil skrevet i computer programmeringssprog "Java ". Java-spil kan være så komplekst som shoot- 'em -up tredimensionelle spil skrevet på andre sprog , eller så simpelt som en traditionel puslespil eller ord puslespil. Uanset hvilken type spil, de i sidste ende ønsker at skabe , kan spil- programmører begynde at lære Java spil programmering ved at kopiere eksisterende , enkle programmer såsom følgende ordspil . Ting du skal
    Java Development Kit ( JDK ) fra java.sun.com
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Download og installer Java Development Kit ( JDK ) fra java.sun.com . Begynd at skabe den wordGame program ved at åbne Notesblok og indtaste følgende kode til spillets vigtigste klasse : Hej

    import java.io. * ; public class wordGame { /*** Constructor for objekter af klasse wordGame * /public wordGame () {

    } public static void main (String args []) { String strGuess ,

    quizmaster qm = new quizmaster ();

    qm.chooseWord () ;//Open konsol til inputConsole c = System.console (); if ( c == null) { System.out.println ( "No konsollen. ") System.exit (1) ;}

    //Loop indtil spillet er overwhile { qm.showGameboard () ( qm.gameOver ( !) ), System.out.format ( "Du har % d forsøg tilbage \\ n ". , qm.getRemainingAttempts ()); strGuess = c . readline ("Indtast dit gæt :"); qm.evaluateGuess ( strGuess );} //slut main loop

    if ( qm.playerWon ( )) { System.out.format ( "You Won It! tog dig % d forsøg \\ n ". , qm.nGuessesNeeded ()); System.out.format ( qm.getWord ()); } //hvis player wonelse { System.out.format ( " du tabte ordet var . % s \\ n " , qm.getWord ()); } //hvis spiller vandt } //slut af main }

    Gem filen med filnavnet " wordGame.java " i en mappe kaldet WordGame . Vær sikker på at matche for hvert enkelt brev til , der gives her, fordi Java er små bogstaver.
    2

    Opret quizmaster klasse, som repræsenterer en quizmaster , der vælger ord tilfældigt , sammenligner spillerens gæt til valgte ord og rapporter , når spilleren har vundet eller tabt . Indtast følgende program kode i en fil kaldet QuizMaster.java og gemme den i WordGame mappe, der indeholder wordGame.java filen: .

    Import java.util * ;

    public class quizmaster {

    private endelige int MAX_GUESSES_ALLOWED = 15, private String GameWords [] = {" computer ", " fuldblods ", " enestående ", " helikopter ", " flygelhorn " }; private String targetWord , private int nTriesLeft ; private spillebrættet gb ;

    offentlig quizmaster () { nTriesLeft = MAX_GUESSES_ALLOWED , vende tilbage;}

    public void chooseWord () { Random obRand = new Random (); int i = obRand.nextInt ( GameWords. længde) ; targetWord = GameWords [i ] gb = new spillebrættet ( targetWord );}

    offentlig boolean GameOver () { //Der er to ende betingelser: spilleren vinder eller nTriesLeft går til 0if (GB . blnMatch () ) returnerer sand , hvis ( nTriesLeft == 0) return true , ellers return false ;}

    offentlig boolean playerWon () { return ( gb.blnMatch ()); } //spiller vandt < br >

    offentlige int getRemainingAttempts () { tilbagevenden nTriesLeft ;} //showAttempts

    public String getWord () {return targetWord ;} //showWord

    public void showGameboard () { gb . showBoard ( );} //showGameboard

    offentlig int nGuessesNeeded () {return MAX_GUESSES_ALLOWED - nTriesLeft ;} //nGuessesNeeded

    public void evaluateGuess (String strGuess ) { nTriesLeft - = 1; gb . uncoverLetters ( strGuess );}} ;//slut af quizmaster klasse
    3

    Opret den klasse, der afdækker bogstaverne i ordet valgt af quizmaster , der matcher de indtastede bogstaver af spilleren : i en fil kaldet gameBoard.java , skal du indtaste følgende tekst og gemme den i samme mappe som de andre wordGame filer : Hej

    import java.io. * ;

    public class gameboard { private String strGameboard ; private String strTarget , private String lettersTested //disse er alle de individuelle breve spilleren har forsøgt at matche med

    /*** Constructor for objekter af klassen gameboard * /public gameboard ( String str ) { strTarget = str ; strGameboard = new String ( str. ), lettersTested = new String ("" ), strGameboard = strGameboard.replaceAll ("." , "_ "); tilbagevenden ;}

    public void uncoverLetters ( String str ) { String strRE ;//For gæt fra en char lange, afdække alle breve i målet om, at kampen //Men behandle gætter mere end 1 char som et ord mod ord. Afdække alle eller ingen lettersif ( str.length () == 1 ) {//konkatenere nyt brev med bogstaver allerede testedlettersTested = lettersTested + str , strRE = " [^ " + lettersTested + "] " ;//skjul alle ikke -matching chars : erstatte alle bogstaver i målet , der ikke passer mønster med underscorestrGameboard = strTarget.replaceAll ( strRE , "_" );}

    else { if ( str.compareToIgnoreCase ( strTarget ) == 0 ) { strGameboard = strTarget ;}} vende tilbage;}

    offentlig boolean blnMatch () { return ( strTarget == strGameboard );}

    public void showBoard () { int i; for (i = 0; i < strTarget.length (); i + +) { System.out.format ("% c" , strGameboard.charAt ( i)) ;} System.out.println ( "\\ n ");

    } } //slut på spillebrættet klasse
    4

    Kompiler spillet: åbne en kommandoprompt (Start > cmd ) og skrive, PATH = " C: \\ Programmer \\ Java \\ jdk1.6.0_14 \\ . " Denne mappe bør indeholde din java compiler ( javac.exe ) . Hvis det ikke sker , skal du finde javac.exe bruger en Windows Stifinder søgning, indtast derefter sin vej med PATH = ... erklæring netop givet .

    på kommandoprompten , skal du bruge "cd " kommando til at navigere til den mappe, der indeholder wordGame mappe. Kompiler alle filer med denne erklæring : . . Javac * java
    5

    køre spillet ved at skrive " java wordGame " . Spil spillet ved at indtaste et bogstav ad gangen, indtil du løber tør for gæt , eller du gætte ordet . Hvis du indtaster mere end ét bogstav ad gangen, spillebrættet klasse tror du forsøger at gætte hele ordet og vil ikke afdække eventuelle bogstaver, medmindre du matche dem alle.
    6

    Huske og modificere spil at begynde at oprette dine egne spil . Du kan nemt ændre ord quizmaster vælger fra , ved at bemærke, hvordan de " GameWords = ... " erklæring er struktureret . Du kan nemt ændre antallet af prøver spilleren har at gætte ordet med angivelse som indeholder de MAX_GUESSES_ALLOWED konstant.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan eksporteres et projekt, der JAR i Eclipse 
    ·Sådan foretages fejlfinding Java Fejlmeddelelser Logs 
    ·Hvordan man gør Metoder i Java JDK 
    ·Hvordan kører jeg JSP Fra et Eclipse 
    ·Sådan udføres en Bit Shift i Java 
    ·Sådan kører CLS fra Java 
    ·Sådan vises en Understreng i Java 
    ·Sådan oprettes en Hash Map 
    ·Sådan Generer en variabel længde String i Java 
    ·Hvad Er Påstande i Java 
      Anbefalede Artikler
    ·Hvordan laver XSD 
    ·Sådan finder du den EXE en VB.NET Application 
    ·Python CGI Eksempler 
    ·Egenskaber for en samling i VBS 
    ·Sådan Indsæt et tilbud i en String i ColdFusion 
    ·Sådan Detect Stack Overflow 
    ·Sådan vises den første punkt i ComboBox Rulleliste i …
    ·Fordele ved Microsoft NET 
    ·Sådan bruges en Ligesom Statement 
    ·Sådan læses en fil Efter en antal bytes i VB6 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com