Perl er et kraftfuldt programmeringssprog gør det muligt for programmøren at tage en høj grad af kontrol over programmet. Labels bruges til at hjælpe Perl programmører organisere programmet. En etiket kan påføres på en løkke eller en switch . Loops og switches indlejret i den mærkede løkken kan derefter ringe tilbage til den bredere struktur uden at tilføje en afslutning undtagelse til hver switch og løkke undervejs . Således kan programmøren springe omkring strukturen af koden hurtigt og enkelt . Instruktioner
1
Opret to arrays , der kræver specialiseret sortering. Disse arrays vil blive taget for et eksempel : Hej
@ dyr = (' Black Cats ', ' sorte hunde ', ' Malkekøer ', ' Wild Horses ','' Monkeys ');
< p > @ heldig = ( 'Under Ladder ", " Black Cats ', ' Spildt Salt ' , '13 ');
2
Sorter gennem navnene med indlejrede løkker som følger : Hej
@ dyr = (' Black Cats ', ' sorte hunde ', ' malkekøer ', ' Wild Horses ','' Monkeys ');
@ heldige = (' Under Ladder ',' Sorte katte ' ' Spildt Salt ' , '13 ');
foreach $ væsen ( @ dyr) {
print " $ væsen \\ n";
if ($ væsen = ~ /Sort /) {
foreach $ charme ( @ heldig) {
print " \\ t $ charme \\ n";
sidste, hvis $ charme eq $ lucky ;
}
}
}
Her søge gennem dyrene array for dårlige lykke charme . Sløjfen charms loop lukker når "Black Cats" er stødt på i begge loops, men det overordnede dyr loop vil fortsætte
3
Indsæt en etiket til at rydde op i forvirringen : .
@ dyr = (' Black Cats ', ' sorte hunde ', ' malkekøer ', ' Wild Horses ','' Monkeys ');
@ heldig = ( ' Under Ladder ',' Black Cats ',' Spildt Salt ' , '13 ');
Udgiver: foreach $ skabning (@ dyr) {
print " $ væsen \\ n";
hvis ( $ væsen = ~ /Sort /) {
foreach $ charme ( @ heldig) {
print " \\ t $ charme \\ n";
sidste Label hvis $ charme eq $ heldig ,
}
}
}
Enhver navnet kan bruges i stedet for "Label ". Det skal efterfulgt af et kolon , når det først angivne . Det kan derefter blive kaldt overalt i sløjfen eller slå den kontrol. På senere dele af programmet , kan det kaldes med "Start Label . "