| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Python Programming >> Content
    Sådan Code Nim for Python
    Den " Nim " puslespil er et gammelt spil , der angiveligt stammer fra Kina , med forskellige inkarnationer optræder gennem historien. En variation udfordrer to spillere at vælge " pinde" indtil kun én pind tilbage. Den spiller, der tager den sidste pind taber. Kodning en simpel version af dette spil i Python kræver kun nogle grundlæggende betingede udsagn og input fra spillerne . Ting du skal
    Pythonfortolkeren
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Installere Python script med passende variabler. Følgende kode tillader spillere at vælge op til fire pinde : Hej

    >>> sticks = 13 >>> max_picks = 4
    2

    Opsæt vigtigste loop og brugeren indgangsinterface . Prikkerne vist nedenfor er for formatering formål og skal ikke skrives ind i din kode

    >>> while ( sticks = 0 !) . : . . . pick1 , pick 2 = 0 . . . pick1 = raw_input ( 'Spiller 1 pick :') . . . mens pick1 > = int ( max_picks ) : . . . . . pick1 = raw_input ( 'Spiller 1 pick :') . . . . . sticks - = pick1 . . . pick2 = raw_input ( 'Spiller 2 pick :') . . . mens pick2 > = int ( max_picks ) : . . . . . pick2 = raw_input ( 'Spiller 2 pick :') . . . . . sticks - = pick2
    3

    Opsæt de vindende forhold i løkken : Hej

    >>> while ( sticks = 0 !) : . . . pick1 , pick 2 = 0 . . . pick1 = raw_input ( 'Spiller 1 pick :') . . . mens pick1 > = int ( max_picks ) : . . . . . pick1 = raw_input ( 'Spiller 1 pick :') . . . . . sticks - = pick1 . . . hvis sticks == 1: . . . . . print ' Player 1 vinder ! ". . . . . tilbage . . . pick2 = raw_input ( 'Spiller 2 pick :') . . . mens pick2 > = int ( max_picks ) : . . . . . pick2 = raw_input ( 'Spiller 2 pick :') . . . . . sticks - = pick2 . . . hvis sticks == 1: . . . . . print 'Spiller 2 vinder ! ". . . . . tilbage

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan laver Python Anerkend Decimaler 
    ·Sådan bruges Python Script til MobiDeDRM 
    ·Sådan Start Up Python IDLE Environment 
    ·Sådan Split Strings i Python 
    ·Små bogstaver String Sammenligninger i Python 
    ·Sådan kører en Python script fra en prompt 
    ·Python Resources 
    ·Sådan Find den korteste længde af en streng i Python 
    ·Sådan Start Python Interpreter 
    ·Sådan testes en IP Range i Python 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan sortere REXX Stamceller Variable 
    ·Sådan indstilles baggrundsfarven i klasse Brug jQuery 
    ·Sådan får du en Gridview Celleværdi 
    ·Hvordan til at skrive i arabisk i Visual Basic 
    ·Sådan vælges en delmængde i MySQL 
    ·Sådan oprettes en proxyserver i Java 
    ·Fordele ved Microsoft NET 
    ·Sådan får Range tilfældige tal i Python 
    ·Sådan bruges SSL Med PHP 
    ·Hvordan kan uendelige løkker skabes 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com