Den " PyGame "-modulet tillader Python programmører til at skabe tilpassede tekst med unikke skrifttyper, farver og størrelser. Den præcise bredde af en sådan tekst kan derefter måles ved hjælp af nogle af Pythons integrerede funktioner , herunder " get_rect ", og tupel . Opstilling al denne første indebærer etablering af en ramme , som dækker rammen med et lærred , så gør teksten på rammen. Instruktioner
1
Import af " PyGame "-modulet : Hej
import PyGame
2
Opret en farve tupel til din tekst baggrund ved hjælp af RGB-værdier og gemme det i en variabel : Hej
orange = ( 255,165,0 )
3
Setup en ramme til tekst ved hjælp af " display.set_mode "-metoden fra PyGame modul . Give det (x, y) , hvor x er rammens højde og y er rammens bredde : Hej
frame = pygame.display.set_mode ( 400.100 )
4
Dæk ramme med et lærred , der er så stor som rammen ved hjælp af "overflade "-metoden kombineret med " screen.get_size "-metoden : Hej
lærred = pygame.frame ( screen.get_size ( )) < br >
5
Fyld lærredet med den tidligere fastsatte farve ved hjælp af " fyld "-metoden : Hej
canvas.fill (orange)
6
Setup tekstens skrifttype ved at bruge " font.SysFont "-metoden. Husk, at den skrifttype, du vælger allerede skal være installeret på din computer.
Text_font = pygame.font.SysFont ( ' Times New Toman ' , 30)
7
Render font på lærredet ved hjælp af " render "-metoden. Kombiner det med en sætning , en boolesk antialias værdi og tekstfarven. Opbevar rendering i en variabel , fordi du bliver nødt til at bruge den til at beregne tekstbredden : Hej
rendered_text = text_font ( " Python er meget cool" , 1, ( 0, 0, 255) )
8
forarbejde afsmeltet tekst koordinater ved hjælp af " get_rect " metode:
text_coordinates = rendered_text.get_rect ()
9
Beregn tekstbredde ved at bruge " , tuple " metoden på koordinaterne variabel og begrænse dens iteration til to : Hej
text_width = tuple ( text_coordinates ) [2]
10
Print bredden : Hej
print "The tekstbredde er" , text_width