I programmering kan du bruge løkker til at forsikre en gentagen cyklus af begivenheder , indtil en pause punkt er nået . Et eksempel på dette ville være i et spil, hvor en spiller forsøger at komme igennem et niveau . Hvis de dør koden sløjfer dem tilbage til starten af det niveau , og de kan prøve igen, indtil de når til slutningen , hvilket ville være break point . Mens koden i sløjfen er forskelligt for hver situation, begyndelsen og enden af koden er den samme . Instruktioner
1
Type "Mens true" i starten af din kode . Det betyder, at din løkke vil ske , indtil der opstår en begivenhed , der bryder løkken.
2
Indtast dit program kode. Dette vil ændre sig afhængigt af , hvad du ønsker skal ske i dit loop, men nok til at sige , bør alt, hvad du ønsker at sløjfe anbringes efter "Mens sande" erklæring.
3 < p > Skriv " Hvis" efter din kode. Den " Hvis" erklæring er , hvad der vil afgøre pause i dit loop . For eksempel, hvis du skriver "hvis raw_input ( " Continue ( ja /nej) ? ") == " Nej " : break" , der betyder , at hvis nogen vælger "Nej" , når vises på "Fortsæt ? " sløjfen vil blive afsluttet . Hvis du ikke angiver en if-sætning løkken fortsætter på ubestemt tid.