| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Python Programming >> Content
    Hvordan man laver en Wish spil
    Hvis du er interesseret i at lære at programmere, kan et sjovt første projekt være at lave et simpelt spil . For eksempel kan du lave et spil , der blot beder brugeren om at gøre et ønske og trykke på en tast. Programmet kan derefter beslutte at kommentere det ønske, der giver brugeren den forstand, at de virkelig interagerer med programmet. Denne form for program kan hurtigt skrevet i Python sproget, som er meget let at pick- up - og en fremragende sprog for begyndere. Ting du skal
    Python 3.2
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Åbn klar teksteditor , der kommer med Python download. Den IDLE teksteditor findes i Program Files - eller Ansøgninger om Macintosh - i Python bibliotek. En tom kildekode åbnes filen i det IDLE teksteditor -vinduet.
    2

    Skriv følgende linje i toppen af kildekoden fil. Denne linje importerer " random "-modulet , så du kan generere tilfældige tal

    import random
    3

    Skriv en erklæring , der udskriver instruktionerne til afspilleren, som denne . :

    print ( 'Venligst gør et ønske :')
    4

    Skriv en erklæring, der samler input fra tastaturet , og gemmer det i en variabel med navnet " ønske ", som dette: < br >

    ønske = input ()
    5

    Skriv en erklæring, der genererer et tilfældigt tal mellem 0 og 1. . Du kan øge dette senere , hvis du ønsker at tilføje flere mulige svar fra ønsket spillet.

    RandomNumber = random.randint ( 0,1 )
    6

    Skriv en erklæring om, at blot hedder det ønske , du har indtastet tidligere, som dette : Hej

    print ( ' Dit ønske : ' + ønske )
    7

    Skriv et "hvis" erklæring , der tester den værdi, der blev tilfældigt genereret . Hvis værdien er lig med 0, udskrive en erklæring om, at ønske vil gå i opfyldelse, som dette : Hej

    hvis RandomNumber == 0 : Hej

    print (»... vil gå i opfyldelse! ' )
    8

    Skriv en " ellers " erklæring at resultater, når værdien ikke er lig med nul, hvilket resulterer i et ønske , der ikke kommer sand

    andet : . < br >

    print ( ' ... kommer ikke sandt .')
    9

    Udfør programmet ved at trykke på " F5 "-tasten. Spil spillet selv ved at indtaste et ønske. En prøve program output er vist nedenfor : Hej

    gør et ønske : Hej

    Jeg ønsker en million dollars

    Dit ønske : Jeg ønsker en million dollars < br ! >

    ... kommer ikke rigtigt .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Making Histogrammer i Python 
    ·Hvordan skal tjekkes Variable Klasser i Python 
    ·Sådan filtreres et nummer i en Sequence 
    ·Python SSL Tutorial 
    ·Sådan åbner en binær fil i Python 
    ·Python OS Processer 
    ·Sådan kører en Python script fra en Shell 
    ·DIY Rose Bouquet 
    ·Sådan får System Date From Python 
    ·Hvordan man kan udvikle en Twitter Application Med Pyth…
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan installeres Google Analytics-koden i PHP 
    ·Sådan Gennemføre Stack ADT 
    ·Java Spring Vs . Struts 
    ·Hvordan laver man en elektronisk Nedtællingsur 
    ·Sådan opdaterer et felt i MySQL 
    ·VB.NET Miljø: Skrifttyper & Farver 
    ·Sådan Konverter numre til ord i Javascript 
    ·Hvad Er Integral typer i Java 
    ·Sådan oprettes en abstrakt klasse i NetBeans 
    ·Sådan installeres en C Run-time bibliotek 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com