Microsoft XNA spil studio giver alle - fra hobbyfolk til professionelle spiludviklere - at designe og skabe komplekse videospil. XNA spil kan køre på mange forskellige platforme , herunder Windows , Xbox og Zune . Dette spil studie gør omfattende brug af . NET framework og arbejder med C # programmeringssprog. Visual Studio er et af de bedste værktøjer til at bruge med XNA spil Studio til at oprette dine spil. Ting du skal
Microsoft Visual Studio
XNA spil studio
Small BMP eller JPG- fil, der indeholder en sprite
Vis Flere Instruktioner
1
Gå til " , Start " navigere til " Alle programmer "og klik på" XNA spil studio "mappe . Klik på Visual Studio eksekverbare du ser inde i mappen for at starte softwaren . Visual Studio Start side vises.
2
Gå til "Filer " og vælg " Nyt projekt " for at starte et nyt projekt. Nyt projekt vindue, der indeholder projekttyper vises.
3
Udvid "Visual C # " node og klik på " XNA spil Studio" element. Et sæt af projekttyper er opført i højre panel.
4
Klik på " Windows Game" i højre panel , og indtast et meningsfuldt navn til dit projekt. Indtast den placering, hvor du vil gemme projektet i "Location "-boksen, og klik på " OK " for at gemme og åbne det nye projekt. Selvom du kan opbygge og køre spillet på dette tidspunkt, er det kun viser et tomt vindue .
5
Gå til menuen "Vis" og klik på " Solution Explorer " for at gøre det vises i i højre side af Visual Studio -vinduet. Solution Explorer viser alle filer i dit projekt i en træstruktur.
6
Højreklik på "Indhold" node og vælge "Tilføj " fra den menu . Vælg "Eksisterende Item " og bruge den fil browser til at markere filen med dit sprite . Klik på "Tilføj " for at tilføje filen til dit projekt.
7
Udvid Content node ved at klikke på det lille "+" tegnet . Vælg din sprite fil og kigge i vinduet Egenskaber , finde den under Solution Explorer . Bemærk " Asset Name " ejendom - det er det navn, der er tildelt dit grafiske
8
kodevisning af spillet, finde LoadContent struktur og tilføje denne kode: .
< p> //Dette er din sprite.Texture2D mySprite ,
//Sæt koordinaterne at tegne sprite at.Vector2 spritePosition = Vector2.Zero ,
//gemme informationer på din sprite er bevægelse . Vector2 spriteSpeed = new Vector2 ( 50.0f , 50.0f ),
beskyttet tilsidesætte void LoadContent () { //Opret SpriteBatch , bruges til at tegne textures.spriteBatch = new SpriteBatch ( GraphicsDevice ) myTexture = Content . Load ( " mySprite " );}
Erstat " mySprite " med navnet på din grafik. Denne kode henter din sprite og forbereder den til tegning
9
Find "beskyttet override void Tegn ( GameTime GameTime )" struktur og tilføje denne kode indeni: .
Grafik. GraphicsDevice.Clear ( Color.CornflowerBlue ) ;//Tegn sprite.spriteBatch.Begin ( SpriteSortMode.BackToFront , BlendState.AlphaBlend ), spriteBatch.Draw ( myTexture , spritePosition , Color.White ) spriteBatch.End (); base.Draw ( gameTime ),
Denne kode trækker sprite på din skærm på hver frame af spillet. Det trækker sprite , selvom du ændre størrelsen på spillets vindue .
10
Gem dit projekt og bygge det . Kør programmet Sprite vises i spillets vindue
.