Programmeringsgrafik med Visual Basic kan være lidt langsom , afhængigt af , hvilke metoder du vælger at arbejde med. Der er flere forskellige måder at opnå det samme i VB , men nogle er hurtigere end andre. Hastighed er meget vigtigt, når programmering med tunge grafik, såsom når du programmerer et spil. Hvert billede består af flere pixels , og hver pixel har en xy koordinat på computerskærmen . Computerspil involverer levende billeder rundt på skærmen , dermed bevæger hver pixel til en ny xy koordinat. Instruktioner
1
Definer "gode" variabler, der er optimeret til den bedste ydeevne i din kode . Undgå variant og decimaler datatyper til dine variabler . Varianter er den værste form for variabel i enhver VB program , fordi de tager en masse hukommelse. En variabel vil blive defineret som en variant , hvis ingen datatype er defineret . For eksempel, " Dim myVariable " vil være en variant hvorimod " Dim min Variabel så længe " vil være en lang datatype. Lange datatyper er den hurtigste og mest effektive datatype til at bruge , når du arbejder med grafik .
2
" GetBitmapBits /SetBitmapBits " og " GetDIBits /StretchDIBits " rutiner i " Gdi32 " API . Hver af disse rutiner direkte referencer det dynamisk allokerede hukommelse på maskinen , hvilket gør dem super hurtigt, men vær forsigtig , når du bruger dem. Erklære en bitmap type, der er nødvendig til " GetObject " rutine . De vigtige variabler i bitmap typen er bitmap bredde i pixels , bitmap højde i pixels , bitmap bredde i bytes og antallet af bits per pixel i billedet. Funktionen " RGB ( ImageData ( 2 , X, Y ) , ImageData ( 1 , X, Y ) , ImageData ( 0 , X, Y) )" får farven af billedet placeret på xy koordinere specificeret. < Br >
3
Få placeringen af musen, når brugeren klikker eller dobbelte klik med " GetCursorPos " rutine af " User32 " API. Også definere en ny " PointAPI " Type for at hente xy koordinat for museklik. Nu hvor du har xy koordinat den nyligt klikkede museposition , kan du flytte det grafiske objekt til denne placering. Hvis du skal flytte et billede objekt " picture1.location = nyt punkt (x, y )" vil flytte billedet til den nye placering. For bedre ydelse kalder " GetObject " og derefter " SetBitmapBits . "