Visual Basic ( VB ) er en af de primære sprog, der anvendes til at udvikle applikationer i Microsofts NET kode bibliotek . . Selv om de fleste programmører vælger at skrive spil i C + + i stedet for VB, kan VB programmører alligevel drage fordel af Microsofts XNA spil Studio til at skabe avancerede spil , eller endda oprette dem i Visual Studio. Spil oprettet i VB i XNA miljø kan køre på en Windows stationær computer eller på en Windows Phone 7 -enhed. VB programmører kan ønske at eksplicit styre hukommelsen , når du skriver spil , en opgave , som kun sjældent er nødvendigt i andre VB applikationer. Ting du skal
Visual Studio
Vis Flere Instruktioner
1
Open XNA spil studio 4,0 eller Visual Studio og begynde et nyt VB Windows spil -projekt.
< br > 2
Tilføj en grafisk , kaldet en sprite , for din computer til at tegne på skærmen . Pick et klassisk helten , såsom en udlænding eller tegneserie person og uploade det på . Jpg eller . Bmp format. Føj filen til Visual Studio Content -fil ved at højreklikke på den og vælge "Tilføj " og derefter "Eksisterende Item" fra menuerne , der vises. Gentag denne proces for at tilføje to eller tre fjender, som du vil programmere til at dræbe tegn.
3
Tilføj en timer til spillet, og skabe en metode kaldet " Tick ()" og indstil den til brand hver 30 millisekunder . Hvis du bruger XNA , foretrækker du måske at bruge " GameTime "-klassen .
4
Oprette en metode kaldet " GameProcess " , der reagerer på tastetryk og abonnere det til " tick " begivenhed , således at det udfører hver 30 millisekunder. Detektere hvert tastetryk og analysere begivenheden parameter detektere præcise tastetryk indtastet af brugeren . Inden metoden , skal du bruge en switch-statement , der vil flytte sprite op, hvis brugeren trykker på op-tasten , ned, hvis han trykker på ned-tasten og så videre for de andre retningsbestemte nøgler. Med hvert tastetryk , registrere og ændre placeringen af sprite .
5.
Tilføj fjendens bevægelser til " tick" begivenhed indenfor " GameProcess "-funktion. Flyt de fjendtlige billederne tilfældigt ved hjælp af en instans af "Random "-klassen . Hver gang en fjende bevæger sig, registrerer sin position og se, om dens holdning afspejler placeringen af helten . Hvis fjenden og helten er i identiske positioner , køre en " KillCharacter () "-metoden , der placerer de tegn på deres udgangspunkter .
6
Giv helten tre liv . Hver gang " KillCharacter ()" metoden udfører , trække et liv. Afslut spillet, når heltal, der repræsenterer heltens liv når nul.