Et ActiveX-objekt er en enhed af kode, som du kan genbruge nemt. Dette hjælper med at gøre fælles funktionalitet konsekvent og sparer kodning tid. Du kan referere eller kode én eller flere dlls i en ActiveX -komponent . ActiveX komponenter er visuelle eller nonvisual . Imidlertid kunne de nonvisual ActiveX komponenter som du downloader fra internettet, har potentielt farlig kode i dem. Instruktioner
1
Start et nyt Visual Basic-projekt ved at åbne "Visual Basic " og vælge "File ", " Nyt projekt ". Vælg " ActiveX Control" fra " Nyt projekt " vinduet. Dette vil skabe en ny, tom kontrol kaldet " UserControl1 ". Du er fri til at omdøbe kontrollen hvad du vil.
2
Begynd føje kode til den nye ActiveX -projektet. Hvis du har en dll , som du allerede har kodet , begynder at flytte klasser fra programmet i nye klasser i ActiveX -projektet. Hvis du vil være at kombinere funktionalitet med en eller flere DLL ind i dette projekt , skal du gå til menuen og vælge "Projekt ", " Referencer".
3
Rul gennem de tilgængelige referencer , indtil du finder det dll , som du søger efter, og klik på afkrydsningsfeltet ved siden af. Klik på "OK " for at gemme dll som reference i dette projekt.
4
Gør din ocx kontrol ved at vælge " File ", " Make " fra menuen . Ved siden af "Make " vil være navnet på projektet. Dette vil også være navnet på din ActiveX ocx kontrol. Hvis dit projekt hedder " MitProjekt , " din kontrol vil være " MyProject.ocx ". Når du vælger " Make ", kan du ændre navnet på OCX fil i " Make Project" vindue, der åbnes næste .
5.
Tilføj din ActiveX-objekt til dit nye projekt ved at vælge " Project, "" Components " fra menuen. Find navnet på den ocx fil, som du lige har oprettet, og klik på afkrydsningsfeltet ved siden af den. Klik på "OK " for at gemme dine ændringer. Du vil se ActiveX-objektet dukker op i din "Toolbox " vinduet , hvis du har det vindue åbent . Du kan nu tilføje denne kontrol til din form og genbruge denne samme kontrol i andre programmer.