Visual Basic (VB ) er en af de første af de " visuelle " sprog , og er stadig en af de mest populære. De grundlæggende dele af VB er programmets skærmbilleder og de objekter , der optager skærmene. Udvikling af et VB program består af at beskrive de grundlæggende dele --- skærmene og objekter. Eksempler på VB programmer omfatter formularer til at udfylde og kontroller til at køre maskiner . Start en Visual Basic Program
Visual Basic udviklingssystemet refererer til programmer som " projekter" og skærmene i de færdige programmer som " former. " Når du begynder at udvikle et nyt program du først navngive projektet og derefter vælge og navngive de formularer , der bliver skærme i de færdige programmer. På hver formular , vælger programmør og navngiver en samling af objekter. Et objekt kan være et vindue, hvor data kan vises, når programmet kører , en etiket , der aldrig ændringer ( som titlen på skærmen) eller en knap , switch eller en liste af valgmuligheder , som brugeren af den færdige program kan interagere. Der er snesevis af forskellige objekter --- en for hver af de ting, som kan vises på skærmen af en arbejdsgruppe edb-program.
Skrivning af en Visual Basic Program
forbundet med hvert objekt , og med hver form er to skærme . En af disse skærme indeholder egenskaber , der er forbundet med objektet , og den anden indeholder procedurer , der er forbundet med objektet . Egenskaberne omfatter størrelsen af objektet, placeringen af objektet på form og andre egenskaber. For eksempel , hvis egenskaber hvis objektet er en liste af valgmuligheder vil omfatte antallet af valgmuligheder og de navne og beskrivelser af de valg . En interessant egenskab ved alle objekter er " synlighed" egenskab. Denne egenskab kan tændes og slukkes af handlinger af andre genstande , som giver objekter at forsvinde eller vises, afhængigt af omstændighederne.
Ved hjælp af en Visual Basic Program
< p > Visual Basic er et tidligt eksempel på " event- orienteret programmering " --- programmerne styres af begivenheder initieret af brugeren af programmet . Så den anden skærm er forbundet med hvert objekt indeholder de procedurer, der er forbundet med objektet --- det består af linjer kode i den grundlæggende programmeringssprog , der fortæller , hvad der sker , når objektet bliver brugt . For eksempel , hvis objektet er en liste vil proceduren fortælle hvad man skal gøre , når hvert valg er foretaget. Disse processer kan forårsage andre genstande vises eller forsvinde eller formularen til at ændre . De handlinger og adfærd af objekterne er bundet sammen af de procedurer, der i bevægelse af hvert objekt.