Visual Basic programmeringssprog fra Microsoft gør det nemt at gøre en masse ting , især når det drejer sig tid til at designe en brugergrænseflade ved hjælp af sine træk-og- slip- komponenter. Men nogle opgaver er ikke så intuitiv , såsom resizing et billede . Det synes oplagt for den indbyggede Billede klassen til at have en resize metode, men ingen sådanne held . Men opgaven er ikke umuligt , det bare kræver lidt counter-intuitive brug af drawImage metoden i Graphics klassen. Instruktioner
1
Åbn din Visual Basic-projekt og træk en PictureBox fra Toolbox i din formular. Mens den stadig er valgt , gå til vinduet Egenskaber i nederste højre og finde den "Image" egenskab. Klik på listbox og vælg et billede fra din harddisk , som du gerne vil ændre størrelsen på.
2
Træk en knap kontrol fra værktøjskassen på din formular. I vinduet Egenskaber , ændre dens navn ejendom til " resize ".
3
Dobbeltklik på den knap, du tilføjede i trin to. Dette vil skabe en begivenhed metode og flytte markøren til det automatisk. Indsæt følgende inde i det : Hej
Private Sub Button1_Click ( ByVal afsender Som System.Object , ByVal e Som System.EventArgs ) Handles Button1.Click
Dim kilde som bitmap = PictureBox1.Image < br >
Dim dest_image Som New Bitmap (200 , 200)
Dim g som grafik = Graphics.FromImage ( dest_image )
g.DrawImage (kilde , 0, 0 , dest_image.Width + 1 , dest_image.Height + 1)
PictureBox1.Image = dest_image
End Sub
Normalt ville du bruge en grafik objekt til at tegne et billede til skærmen , men denne metode tager en lidt anderledes tilgang . I stedet tager billedet fra PictureBox og trækker en kopi af det på et andet billede , som er opkaldt dest_image , som vi initialiseret til en mindre størrelse. Efter at falder det gamle billede og fortæller PictureBox at vise den nye , mindre billede i stedet.