Skabelse af spil ved hjælp af Visual Basic involverer flere trin. Det hjælper til at skitsere spillet på papir. Du kan derefter opbygge og kode hver side én ad gangen . Dette projekt vil være tidskrævende , og du bør give dig selv rigelig pauser i løbet af dagen eller endda sætte den til side i flere dage ad gangen. Du kan finde dig nødt til at relook ved én eller flere dele af programmet flere gange, før spillet er fri for fejl eller fejl . Ting du skal
Paper
Blyanter /penne /markører
Visual Basic Express installeret på en pc
Visual Studio.NET er installeret på en pc ( valgfrit)
Vis flere instruktioner
Planlægning on Paper
1
Skriv ned på papir , hvad du ønsker spillet til at omfatte . Notere ned alle detaljer herunder evner og farveskemaer. Brug penne og markører , som er nødvendige for at hjælpe dig med at organisere. Foretag ændringer som dine ideer udvikler sig.
2
Skriv ned på separate stykker papir retninger du ønsker brugeren at tage. For eksempel starter med " Player lancerer programmet" derefter " Beginning vises " og derefter " Player kan vælge game niveau eller board type. "
3
Gentag disse trin, indtil du er færdig med at kortlægge ud af alle beslutninger spilleren gør i spillet.
Coding
4
Åbn din Visual Studio eller Visual Basic Express miljø.
5
Klik på " Opret" ved siden af " Project" eller " Web Site" i øverste venstre hjørne af forsiden . Et nyt vindue åbnes. Vælg "Windows Form Application " eller " Web Site" afhængigt af dine behov . Skriv navnet på dit spil i "Name " feltet og klik på " OK". Et nyt vindue vises med en ny form for dig at begynde at bruge .
6
Klik på " View " fra menuen Valgene i toppen og derefter " Tool Box ". Klik og træk de nødvendige genstande fra værktøjskassen område til din tom formular på én skærm ad gangen. Hvis vores spil kræver tilføje skærme , klik på " Solution Explorer " fanen i nederste højre side af skærmen. Projektet vil blive vist som en mappe med alle de tilknyttede filer i et træ diagram nedenunder. Højreklik på projektets navn og klik på "Tilføj ". Vælg " Nyt element . " Klik på den samme type formular, du har valgt til din første skærmbillede. En anden ny tom formular vises, og du kan begynde at arbejde på den nye skærm .
7
Dobbeltklik på hver vare, du lægger på den tomme formular. En kodning side vises. Indtast alle nødvendige kode til at gøre de forskellige dele af dit spil arbejde. Den kode, du sted vil være forskelligt for hvert spil.
8
Test programmet ved at trykke på " F5 " for at køre dit program. Klik på det røde "X " i øverste højre hjørne af det aktive program til at vende tilbage til de skærmbilleder, hvor du kan revidere din kode så meget som du har brug for at gøre dit spil arbejde ordentligt.
9
Luk din developer miljø.