I den klassiske gætteleg af Hangman er en skjult ord afslørede et bogstav ad gangen, da de spiller gætter brevet. Hvis spilleren gætter et brev ikke i ordet , får en tegning af en mand på en galge støt tættere at fuldføre. Genskabelse dette spil i Microsoft Visual Basic er enkel. Der er ingen komplekse regler og ingen reel strategi , der skal programmeres . En enkel brugergrænseflade og nogle ligetil kode er alt, du behøver. Ting du skal
Microsoft Visual Basic
Vis Flere Instruktioner
1
starte et nyt projekt i Microsoft Visual Basic , og opret en ny Windows-formular . Dette vil være det vigtigste brugergrænseflade og den eneste form , der skal oprettes. På denne formular sted 26 etiketter eller knapper , en for hvert bogstav , i en kontrol opstilling anbragt i en nice gitter på højre side af formularen. Placer et enkelt billede box kontrol på venstre side af skemaet . Langs bunden , sted label kontrol , en for hver tom plads , med nok til bogstaverne i det længste ord . Teksten hver kontrol vil være en understregning karakter. Også i bunden , placere en " Afslut " knappen og en " New Game " knappen. Opret en imagelist kontrolelement i formularen og indlæse den med billeder af de forskellige faser af hængt mand fra tomme galge i starten til en fuldt tegnet mand og " Game over " i slutningen . Endelig skabe en global streng variabel, der gemmer ord at bruge for det aktuelle spil .
2
Opret en liste over ord, der vil blive anvendt , og gemme dem i en tekstfil i den samme mappe som projektet . I " Form_Load " begivenhed af den vigtigste form , tilføjer kode, der vil indlæse tekstfilen til et array af strenge. Hvis du bruger Visual Basic 6.0 , vil koden til at læse tekst-fil være noget lignende dette : Hej
Open for Input som # 1While ikke EOF (1) Sværd = line indgang # 1WendClose (1)
3 Indstil brugergrænseflade til det første spil . I en løkke , indstille alle bogstavknapper at blive aktiveret . Sæt alle de tomme brev etiketter der skal skjules , og konfigurere billedet kontrol for at være den tomme galgen billede fra imagelist .
4
Tilføj en event handler til " New Game " knappen. I det, et tilfældigt tal pick mellem 1 og antallet af elementer i ordet array, derefter få ordet på den pågældende matrix position. Finde længden af ordet, og gør at mange af råemnet skrivelse mærker synlige. Sæt alle de tomme brev etiketterne være skjult og indstille billedet kontrol for at være den tomme galgen billede fra imagelist . Dette blev gjort ved den belastning af form. Hvis du vil gemme kodning , kan " Form_Load " begivenhed ske til blot at kalde det nye spil "Click Event" , således at indlæse formularen automatisk starter et nyt spil.
5.
Tilføj et klik begivenhed til kontrol array for brevet knapper. I tilfælde handleren til knappen , kontrollere, om det aktuelle spil ordet indeholder dette bogstav. Hvis den gør det, ændre etiketten for bogstavet position fra en understregning til den valgte bogstav. Så sæt den aktiverede ejendom klikkede knappen " False ", så det ikke kan klikkes igen. Det vil også være en visuel indikation af de bogstaver, der er blevet prøvet. Hvis den valgte bogstav ikke er i spillet word , øg billedet i billedet boksen til næste billede i billedet listen. Hvis det næste billede er " Game over " image , så spillet er slut, og alle de bogstavknapper skal indstilles til handicappede.
6
Tilføj et klik begivenhed til " Afslut " knappen , der bare ender i programmet (ved hjælp af Visual Basic er " End" erklæring).