Autodesks 3D Studio Max software er en 3D-modellering og animation program , der bruges af spillets design virksomheder , specielle effekter studios og andre, der har brug for kraftfuld software til at fuldføre deres 3D- arbejde. Når du opretter en 3D-scene i 3DS Max, belysning er et vigtigt element , da det påvirker, hvordan den sidste scene gengives. Brugere forsøger at beherske belysning i 3DS Max 7 bør være opmærksom på de forskellige muligheder for belysning i programmet for at få en bedre forståelse af , hvordan man får den præcise lyseffekter , de ønsker. Instruktioner
Directional Lighting
1
Launch 3DS Max 7 . Åbn den scene, du ønsker at tilføje belysning eller oprette en ny scene i scene Viewport der åbnes som standard , når programmet startes .
2
Klik på "Opret" tappen på venstre side af scene værktøjslinjen for at få adgang til "Opret" indstillingerne på værktøjslinjen . Find søgelyset - formet " Lights "-knappen på "Opret" værktøjslinje, og klik på det for at få adgang til 3DS Max belysning værktøjer .
3
Klik på knappen "Target Direct" at skabe en retningsbestemt lys , der fokuserer på en enkelt genstand eller klik "Free Direct " for at oprette en retningsbestemt lys , der fokuserer på et enkelt sted i scenen . Du kan også bruge " Target Spot " og " Free Spot " for at skabe retningsbestemte projektører , hvis du ønsker lyset til at udlede fra en kilde inden for den scene i stedet for skinner på scenen fra uden for det.
< Br > 4
Juster de generelle parametre og andre lygter indstillinger til at opfylde behovene i din scene i værktøjslinjen bokse, der vises , når din belysning er valgt . Når du har indstillet den lyskilde parametre , klik på det sted i et af dit synspunkt vinduer, hvor du ønsker at placere din retningsbestemt lys eller søgelyset.
5.
Brug bevægelse og rotation værktøjer til at placere lyset kilde , præcis hvor du ønsker det til at belyse din scene . Klik på "Rediger "-fanen på værktøjslinjen for at foretage ændringer i belysningen distance eller andre lygter indstillinger , hvis det ønskes .
Omni Lighting
6
Launch 3DS Max 7 og åbne scene, hvor du ønsker at tilføje belysning. Klik på " Omni "-knappen i belysning muligheder for at vælge den rundstrålende belysning kilde .
7
Juster indstillingerne for din lyskilde for at angive en lys farve , intensitet og andre muligheder for belysning , såsom skygger og atmosfæriske effekter . Klik på det sted i din scene, hvor du ønsker at tilføje til lyskilden.
8
Flyt lyskilden efter behov ved hjælp af 3DS Max bevægelsen værktøj til at placere den præcis, hvor du vil have lyset til at stamme . Som omnidirectional belysning kan være vanskelig at bruge i en scene , kan det være nødvendigt at gøre scenen ved at trykke på " F9 "-tasten på dit tastatur og derefter foretage yderligere justeringer til lyskilden indstillinger for at få den nøjagtige belysning , du ønsker < . br >
Daylight
9
Launch 3DS Max 7 , åbne scene, du vil redigere, og vælg " Skylight " fra muligheder for belysning .
10 < p > Vælg himlen farve, du ønsker at bruge , skal du justere lysets intensitet og justere skygge muligheder, hvis du ønsker at skabe skygger . Den " Skylight " valgmulighed har få parametre, der kan justeres , da det skaber en allestedsnærværende lys.
11
Klik på en placering i din scene for at placere Skylight . Da lys skaber en allestedsnærværende belysning kilde , der er modelleret over hele scenen, er der ikke behov for at justere placeringen af lyskilden.