Hvis du ønsker at oprette dine egne film eller shorts hjælp af computer animation , er der nogle problemer , som du bliver nødt til at slås med. Med nok praksis, kan du overvinde disse udfordringer , men generelt , vil du sætte i omkring samme tid , som hvis du havde brugt en anden animation metode. I modsætning til populær tro, computere faktisk gøre animationen processen mere kompliceret , ikke mindre. Klippunkt
Key frame animation - den mest almindelige animation teknik , og de mest tidskrævende - består af mindst to frames. Den oprindelige ramme fastlægger positionen af objekter og tegn i en placering . Når du skifter over til den anden ramme , skal du manuelt flytte hver karakter og objekt til en ny position. Når du spiller animationen , vil computeren forsøge at udfylde hullerne mellem de to , hvilket skaber en glat animation. En typisk animation består af hundreder eller tusinder af rammer, og hvis nogen tegn eller objektet er i den forkerte position i et par frames , kan det kaste animationen. Supplerende metoder til animation , såsom motion capture , er meget hurtigere , men kun egnet til levende karakterer . I så fald du generelt skal bruge den samme person for hele del , som sadler du med udgifter til dækning af en skuespiller .
Tegn
Personerne er aspekter af enhver animation, der modtager mest kontrol fra et publikum , og simulerer en vejrtrækning , taler og naturligvis flytte karakter er et af de vanskeligste aspekter af animation. Trods fremskridt såsom karakter rigning og materiel skeletter , hvilket gør en simuleret karakter flytte problemfrit er vanskelig. Hvert tegn , som du bringer til live på skærmen vil tage snesevis eller hundredvis af timers arbejde. Dette problem forværres af det faktum, at mange kommercielle animation softwareleverandører er flere år bagud i form af karakter innovationer , fordi private virksomheder , der ofte arbejder på animerede teatralske film ikke er opsat på at sælge deres hemmeligheder , selv for en kortsigtet profit.
metoder
bruge computere til at gøre din animation arbejde kræver stadig flere metoder for animation , fordi ikke alle objekter kan animeres lige godt med hver teknik . For eksempel er det ikke praktisk at animere en bevægende lys eller anden low-density objekt ved hjælp keyframes , fordi det nye bevægelsen ikke ville se naturlige ud. Tvinger den metode til at arbejde kan være tilstrækkeligt på et objekt -by- objekt basis, men tager længere tid end blot at bruge en anden metode. Fordi du har brug for at bruge mere end én metode , du har brug for en stab af animatorer , der specialiserer sig i forskellige stilarter , eller ekstremt dyre software , der gør.
Software
Computer animation software tendens til at specialisere sig i én type eller stil animation. Investering i forskellige programmer og sende frem og tilbage mellem dem viser sig mindre end ideelt , fordi du kan miste filer eller uforvarende korrupte dem, mens du gør det. For at løse dette problem, har mange softwareleverandører gjort deres produkter mere tilgængelige for tredjeparts-udviklere , der skaber plug- ins - hvoraf nogle få er gratis - der giver software mere funktionalitet
.