Blender er et open source program, der kan rumme 3D-modellering , animation, simuleringer og andre visuelle medier funktioner . Programmet er en gratis download , der arbejder med Linux, Mac og Windows-operativsystemer. Ved hjælp af Shape Keys , kan du slå dine 3D-billeder i animerede scener , forberede læben bevægelighed for læbe synkronisering og tilføje lydspor til at producere en læbe- synkroniseret Blender animation. Ting du skal
Blender ansøgning 3D grafik til at animere
Vis Flere Instruktioner
1
Open Blender og indlæse din grafiske at bruge i lip- sync animation . Før du kan oprette en lip- sync animation, er du nødt til at oprette Shape taster, der svarer til de nødvendige fonemer for lip- sync lyd. Juster dine Blender skærm, så din grafiske præsenteres i den forreste 3D -vinduet , handlingen vinduet din tidslinje vinduet og knapperne vinduet.
2
Vælg munden del af din grafiske og position munden for en specifik fonem . Vælg " figurer" fra " Editing " panel og tilføje en Shape Key. Navngive nøglen efter fonem for denne mund position . Gem Shape nøgle og gentage denne proces for hvert fonem din læbe sync lyd kræver .
3
Indlæs lydfil, du ønsker at linke til grafikken for en lip- sync animation. Lydfilen vil indlæse i Blenders Video Sequencer vindue. Flyt Video Sequencer vindue, hvis det ønskes.
4
Klik på "Sound Block Buttons" i Scene vinduet. Klik på " Sync" og " Scrub " fra AUDIO Sequencer indstillinger.
5.
Vælg din grafiske og bemærk Shape Keys , du har foretaget i aktion vinduet. Klik på nedadgående pil ved siden af ordet " skyderne " i aktion vinduet og bruge musen til at justere skyderne for hver Shape for at justere billedets bevægelse til lydfilen for korrekt læbe sync koordinering.
< Br >