Adobe Flash CS5 animation software kan du kompilere billedsprog, spring, flytter, blinker og ændringer på skærmen. Selvom Flash ikke overbringe superkræfter til sine brugere , det giver en Green Lantern , Superman og Aquaman -style evne til at morph billeder i andre billeder uden behov for nogen særlig smykker eller en telefonboks for at skifte i. Doing morfer i Flash kræver ved hjælp af en teknik kaldet tweening . Instruktioner
1
Start Flash CS5. Klik på " Flash dokument" linket i midten Opret ny kolonne på start skærmen.
2
Klik på " File" -menuen. Vælg " Importer" og klik på " Importer til Stage " fra flue -menu . Gå til det billede, for at starte morph , og dobbeltklik på den. Det ser ud på scenen og tidslinjen indikatoren keyframe vises som en solid prik.
3
Træk tidslinjen indikatoren til den keyframe hvor morph bør ophøre, såsom keyframe 60 år.
4
Højreklik på keyframe og vælg " Indsæt tom keyframe ". Billedet forsvinder fra scenen , og at keyframe får en hul cirkel prik i sin markør på tidslinjen.
5.
Klik på " File" -menuen. Vælg " Importer" og klik på " Importer til Stage " fra flue -menu . Gå til det billede, for at afslutte morph - dette bør være et andet billede end det første - og dobbeltklik på den. Det ser ud på scenen og tidslinjen indikatoren keyframe ændres til en solid prik.
6
Klik hule lodrette rektangel i keyframe direkte til venstre for den anden faste prik. Hvis du har brugt keyframe 60 for enden af morph , rektanglet er i keyframe 59 .
7
Åbn " Property Inspector " panel , hvis det ikke allerede er åbent i bunden af skærmen. Klik på " Tween " knappen og vælg " Motion ". Bemærk, at tidslinjen bliver skraveret med blåt og har en pil, der peger på de to morph keyframes .
8
Test morph ved at trække tidslinjen indikatoren tilbage til keyframe 1 . Klik på " Control" menuen øverst på skærmen , og klik på "Play ".