| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> animation Software >> Content
    Tutorial for en Flash huskespil
    Memory spil er ligetil at skabe i Flash. Flash film interaktivitet kan opnås uden udviklere skulle skrive enorme mængder af kode. Du bliver nødt til at bruge nogle ActionScript , men logikken i en hukommelse spillet er simpelt , og derfor ikke alt for svært at skabe. De vigtigste aktiviteter , der er involveret i at skabe en Flash memory spil vil sandsynligvis være : at skabe de visuelle elementer ( designe grænsefladen og objekter) , gennemførelse af spillet funktionalitet hjælp ActionScript og teste spillet for at sikre, at det fungerer korrekt . Instruktioner
    1

    Opret en ny Flash-fil , og tilføj de basale visuelle elementer . Beslut om størrelse og layout, du vil bruge til dit spil og skabe baggrundsbilleder . Træn et groft design, før du rent faktisk begynder at bygge elementerne i Flash. Skitser et design på papir.
    2

    Skab dine hukommelseskort. Hvert kort bør være den samme størrelse og form , så du måske ønsker at bruge en generisk baggrundsbillede til dem ved at skabe et grafisk symbol og inklusive dette på hvert kort Symbol . Gør dine kort filmklip Symboler og give dem relevante symbol og subsystemnavne . Sørg for at der er par matchende kort i spillet . Rediger dine kort Movie Klip , så de har to rammer . Opret Keyframes inden hvert kort Movie Klip og navngive dem noget lignende " front" og " back ", hvor ansigtet og bagsiden af kortet er vist henholdsvis .
    3

    Indenfor hvert kort filmklip , omfatter en variabel i ActionScript . Du kan gøre dette ved at tilføje et nyt lag , og indsætte koden som denne : Hej

    var myReference : Antal = 1;

    Inden matchende kort (dvs. parrene indenfor dit spil ) medtage den samme henvisning nummer . For eksempel, hvis du har dyr på dine hukommelseskort , inden for de to kort, der har katte på dem, bør du medtage det samme referencenummer. Denne henvisning vil blive brugt til at afgøre, om et par af kort kampe eller ej.
    4

    Tilføj kode fastlæggelsen af, hvad der sker, når et kort er klikket , hvilket bringer dit spil logik i spil. Dine hukommelseskort bør alle begynder spillet med forsiden nedad . Når brugeren klikker på en, bør det vendes . For at gennemføre denne effekt, kan du tilføje ActionScript kode instruere det pågældende kort Movie Klip til " gotoAndStop " ved "front " frame . Når brugeren klikker et andet kort, vil du nødt til at teste , om det matcher den første. Kontroller, om referencerne i de to udvalgte kort er det samme ved hjælp af følgende betingede test : Hej

    if ( firstCard.myReference == secondCard.myReference ) {

    //kode går her < br >

    }

    Hvis tallene ikke stemmer overens, skal kortene instrueres i at vende tilbage over , der pålægger dem at gå til " back" ramme. Hvis numrene er ens, kan kortene blive opad . Enten måde , skal spilleren derefter være i stand til at foretage et nyt valg .
    5.

    Definer hvad der sker på de forskellige stadier i dit spil. Hver gang spilleren vælger et kort, dit spil logik bliver nødt til at opføre sig forskelligt afhængigt af, om kortet er den første eller anden i et par. For eksempel , når kortet er den første i et par skal du bare vende den om og vente på den anden , der skal vælges . Når det er den anden i et par , skal du udføre test for at se , om kortene matche. For at gøre dette , kan du medtage en boolesk variabel , der blot skifter hver gang et kort er klikket på. På toppen af ​​din ActionScript kode : Hej

    var sekund : Boolean = false;

    var firstCard_mc : MovieClip ;

    var secondCard_mc : MovieClip ;

    Indenfor de " onPress " kode til hvert kort Movie { Trace ( "rigtige" );}

    else { firstCard_mc.gotoAndStop ( "tilbage" ), secondCard_mc.gotoAndStop ( "tilbage" ) ; er en forsimplet eksempel , og så du kan ønske at skabe mere avancerede effekter , når du har spillet logik på plads.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Anime Studio 5 Advice 
    ·Hvordan man opbygger hjemmesider med Flash CS4 
    ·Hvordan du aktiverer Photoshop C2 
    ·Hvordan man laver en spejlvende Book hjemmeside i Flash…
    ·Hvordan man opbygger en hjemmeside i flash ActionScript…
    ·Hvordan man laver en knappen Hjem i Flash 8 
    ·Sådan oprettes TV Static i Flash 
    ·Sådan animere figurer i After Effects 
    ·Hvordan man tegner en Lightbulb i Flash 
    ·Hvordan man laver en sammenklappelig Mouse -Over Menu i…
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan ændres en Typing Skriftstørrelse 
    ·Hvordan tilføjer jeg en Highlight i PowerPoint 
    ·Notesblok EXE kommandolinjetilvalg 
    ·Sådan Optag satellit-tv til en bærbar 
    ·Hvordan laver jeg tekst i Photoshop Look Sunken 
    ·Hvordan du udfylder en formular på Word Vs. Excel 
    ·Sådan Lavere Gravity i CS 
    ·Sådan flette to PowerPoint præsentationer Together & …
    ·Sådan deaktiveres Winrar Kryptering 
    ·Sådan Indsæt en reference Caption i Microsoft Word 20…
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com