En af de vigtigste grunde Flash-teknologien er så populært er det giver et godt niveau af interaktivitet. Flash-film med interaktive elementer tillader folk at engagere sig med dem og nyde en rig, multimedieoplevelse. Oprettelse interaktivitet inden Flash-film ved hjælp af knapper er nemt , selvom du ikke har nogen erfaring med programmering. Du bliver nødt til at bruge små mængder af ActionScript kode til at gennemføre dine knapper , men afhængig af formålet med dit Flash-film, er dette ofte ligetil. Instruktioner
1
Opret din Flash-film . Åbn Flash og oprette et nyt dokument . Gem dit dokument og give den et passende navn . Få filmen klar til at tilføje dine knapper . Opret de andre elementer , du har brug for i dit dokument før du tilføjer knapperne. Hvis det er nødvendigt , skitsere et udkast til , hvad du ønsker , at filmen skal se ud, før du rent faktisk begynde at tilføje de elementer , da dette ofte kan spare tid i det lange løb .
2
Overvej, hvad knapper din film er vil få brug for , og hvad de vil gøre , dvs , hvad der kommer til at ske , når nogen presser dem. Dette kan synes indlysende, men tage et par øjeblikke til at tænke over formålet med dine knapper , før du rent faktisk begynder at skabe dem giver dig mulighed for at bevæge sig fremad på en fokuseret måde . Hvis filmen kommer til at indeholde en række forskellige interaktive elementer , skal du oprette dem en efter en i stedet for på én gang, fordi du vil være i stand til at identificere fejl meget lettere på denne måde.
3 < p > Opret dine knapper . Du kan oprette knapper i Flash fra bunden, eller du kan bruge de færdiglavede knapper, Flash giver. Hvis du ønsker at vælge en færdig knappen, vælg "Window "> "Fælles Biblioteker "> " Buttons" fra menuen, vælg derefter en knap, du kan lide og træk den til den hvide scene -området. Hvis du ønsker at oprette din egen knap , tegne den form, du ønsker at bruge de værktøjer . Vælg formen og tryk "F8" eller vælg "Rediger "> "Konverter til Symbol ". Giv din knapsymbol et navn, og klik på " Button " radio-knappen . Knappen , der er på din scene Området er kendt som en forekomst af symbolet , er den generiske form som anført i biblioteket. Giv din knap instans et navn ved at vælge det og indtaste tekst i " "-boksen i " Properties " panel , ved hjælp af formatet : ". ButtonName_btn "
4 Rediger frames af din knap . Dobbeltklik på din knap symbol for at indtaste dets indre rammer. Du vil se , at der er fire rammer : " Up ", " Over ", " Down" og " Hit ". "Op" er din knappens standard tilstand , " Over" er, når brugeren svæver musen over det , "Down" , når det er presset og " Hit " definerer click- stand -området. Vælg hver ramme i sving ved at klikke på det og trykke på " F6 " eller vælg " Indsæt "> " Timeline "> " Keyframe ". Med hver frame valgt, ændrer knappen udseende, hvis du ønsker at gøre det ser lidt forskelligt i hver af disse stater. Hvis du vælger en foruddefineret knap , vil disse rammer der allerede er gennemført.
5.
Tilføj kode til dine knapper og afprøve deres funktioner. Gå tilbage til hoved scene til din film ved at klikke på tilbage-knappen for at afslutte redigering for din knap instans. Indsæt et nyt lag i din film ved at klikke på den lille hvide firkant i " Timeline " område , og navngivning det nye lag "kode" eller noget lignende. Klik på den nye lag og åbne " Actions " panel ved at klikke på det eller trykke på " F9 ". Indtast noget kode til din knap : Hej
//refererer til den knap ved hjælp af din subsystemnavnet
buttonName_btn.onRelease = function () { trace ( " klikkede " + dette) ;} ; < br > p Dette er blot et enkelt eksempel , der skriver ud detaljerne i hvilken knap er blevet klikket - du skal indtaste kode, der afspejler formålet med din knap . Test din film , og sørg for knap gør hvad du har brug for det.