Blender er mere end bare en 3-D model værktøj , det har en indbygget game engine , der kan bruges af alle, gratis og til ethvert formål. Hvis du er fortrolig med , hvordan Blender værker og det grundlæggende i spiludvikling , kan du gøre en kvalitet spil, der kan køre på næsten ethvert operativsystem , forudsat du ikke foretage nogen ændringer på motoren , som ville kræve at spillet skal køre på et bestemt operativsystem . Instruktioner
1
Brug Blender at gøre din karakter modeller. Dette er en af de mere tidskrævende dele af udviklingsprocessen , især fordi du bruger en udfyldt open source motor. Blender brugergrænseflade kan være lidt svært at samle op, da det er anderledes end de fleste andre sammenlignelige værktøjer . Når du er fortrolig med det, bør du være i stand til at gøre modeller hurtigt og med meget få fejl.
2
Skab dine niveauer eller verdens kort i Blender. Igen kan dette tage nogen tid. Sørg for at dine niveauer ser ikke alt for forskellig fra din karakter modeller. Dit spil verden har brug for at have en vis "flow " og " tone ", så spillere ikke bliver trukket ud af oplevelsen .
3
Undersøg Blender motor for at sikre det er ønsker du ønsker at bruge til dit spil . Hvis det ikke er, kan du ændre den til i højere grad passer til dine behov . Det kræver sofistikerede kodning, så hvis du ikke er bekendt med programmering, kan du ønsker at bruge motoren som den er.
4
Play teste din Blender spillet, indtil du har sikret at der ikke er nogen fejl. Må ikke blive afskrækket, hvis du finder en række glitches, disse er almindelige i spiludvikling og fastsættelse af dem er blot en del af udviklingsprocessen
5
rette alle de fejl , du har fundet. . Teste dit spil , når de er fastgjort til sikre, at du ikke har indført nye glitches i dit spil , mens korrigere de andre. Når du er tilfreds med produktet , er du færdig .