Blender 3D er en software, der anvendes til modellering, animation og rendering. Oprettelse af en 3D-model er en vanskelig opgave , især for begyndere , men efter nogle praksis processen med modellering vil begynde at køre hurtigere og smidigere. Du kan oprette et stort udvalg af forskellige modeller med Blender , såsom menneskelige modeller , vaser, udendørs scener og endda 3D-figurer . For Blender newbies , er det bedst at begynde modellering med softwarens standard scene , som består af en terning, lyskilde og kamera. Instruktioner
1
Open Blender 3D og åbne standard scene ved at klikke på "Ctrl -X ". Bemærk, at terningen er skitseret i pink. Dette indikerer , at terningen er valgt. Dette betragtes som " Object Mode". Du vil blive modellering terningen for at omdanne den til en 3D- kunstværk.
2
Klik på " TAB " for at gå ind i " Edit Mode". Dette vil give dig mulighed for at justere formen og størrelsen af terningen . Klik og træk det nederste højre hjørne af terningen for at justere størrelsen til din smag.
3
Vælg de hjørner ved at klikke på RMB over toppen af terningen . Knudepunkter er kontrolpunkter, der er forbundet til at skabe kanter og ansigter . I dette tilfælde vil du bruge disse knudepunkter til at skabe kanterne af terningen . Når du har klikket RMB, meddelelse om, at knudepunkter er gul, betyder , som de er valgt.
4
Opret kanterne ved Ctrl - klikke rundt i kanten af terningen til at skabe en serie af knuder . Væsentlige, er du spore rundt formen af terningen. Når du kommer til hjørnet af terningen , skal du trykke på "F " tasten for at oprette en kant. Fortsæt med at Ctrl - klikke rundt hele terningen.
5.
Tryk på " Shift og MMB " for at panorere eller rotere visningen af terningen for at se din 3D- transformation. Ved at oprette vertices du har oprettet en simpel 3D-model af en terning.