| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> animation Software >> Content
    Maya Begynder Tutorials
    Autodesk Maya kan virke overvældende ved første på grund af det store udvalg af værktøjer og udfordringen i at lære at navigere et virtuelt tredimensionelt arbejdsområde. Kunstnere hævder, at der er et enormt stejl indlæringskurve i Maya, men med tålmodighed og praksis, kan enhver kunstner mestrer det . Det bedste sted at begynde er med enkle polygonformer , gøre sig bekendt med arbejdsområdet. Menuer

    Grundlæggende skabelse af polygonformer begynder med statuslinjen. Når du vælger "Status Line" box , en drop- down menu vises med en bred vifte af muligheder . Vælg " Modeling ". ( . Bemærk at menupunkterne ændres, når du vælger forskellige status optioner) Med " Modeling " option aktiv, vil du bemærke "Opret " i menulinjen , og dette er et godt tidspunkt at vælge Create- Polygon Primitives -Sphere . Træk i et vindue med venstre museknap eller blot klikke hurtigt at placere en kugle i din scene .
    Camera

    Maya, du fungerer som et kamera bevæger sig rundt et objekt i virtuel 3 -D rum . At flytte din opfattelse omkring din oprettede objekt , skal du bruge en kombination af tastatur og mus funktioner. Ved at trykke på " Alt" tasten og venstre museknap , vil du være i stand til at ryste kameraet ( i perspektiv kun ) som at holde din skulptur og dreje det rundt i hånden. " Alt" og den midterste museknap aktiverer sporet og pan funktioner. Ligesom en traditionel film kamera , vil dette flytte kameraet fra side til side og op og ned. Rulleknappen på din mus , vil zoome ind og ud af din opfattelse , selv om det synes at være en smule jerky sammenlignet med " Alt" og højre museknap zoom teknik.
    Toolbar

    med en polygon placeret kugle , kan du nu begynde at lære, hvordan objekter forholde sig til deres virtuelle rum. Som standard , vil du se fire vinduer åbne ved opstart : top, persp ( overslag) , front og side . Tryk på " w "-tasten , og du vil se farten knappen led i værktøjslinjen længst til venstre side af skærmen. Flytningen manipulator vises på midten af ​​dit objekt . Hvis du trykker på den røde pil med venstre museknap , vil kuglen kun bevæge sig i retning af X vil green bevæge sig i Y og blå i Z. Overhold hvordan disse individuelle justeringer ændre placeringen af ​​din sfære i alle fire view ruder . Når du trykker på midten af ​​manipulator , kan du nu trække i alle retninger på én gang , og du kan se, at dette ikke er en meget præcis teknik til at manipulere dit objekt , fordi Maya forsøger at forstå den abstrakte af alle de retningsbestemte input på én gang. Det er en bedre idé at flytte en retning ad gangen. Roter ( "e" -tasten) og Scale værktøj ( "r "-tasten ) fungerer på samme måde . Det er en god ide at spille med objekt skabelse og retning manipulationer at få en forståelse af arbejdsområdet.
    View ruder

    Placer musemarkøren inde i en visning rude og trykke på mellemrumstasten , hvilket maksimerer billedplanet . En anden hanen vender du tilbage til standard fire- rude. Hvis du nogensinde mister dine fire ruder , kan du altid navigere i layout Genveje lige under værktøjslinjen til venstre. Knapperne er tydeligt mærket som til deres funktion , og som alle knapper i Maya, hvis du svæver markøren over knappen vil bruge, vil beskrivelsen af ​​sin funktion vises.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan tilføjes Fade- Out baggrundsmusik med Flash 
    ·Historien om Macromedia Flash 
    ·Hvordan kan jeg oprette Animerede Sparkles Brug Paint S…
    ·Sådan fjernes Afsnit Fra Flash 
    ·Sådan Edit SWF-filer gratis 
    ·Sådan oprettes en Flash Animation 
    ·Sådan importeres en Still Foto Into After Effects 6.5 
    ·Sådan tilføjes Lydstyrke i Flash 
    ·Sådan importeres VOB Into Adobe Premiere Pro CS3 
    ·Hvordan man laver en Fast Forward knap i Flash 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Helt Backup XP 
    ·Sådan tilføjes en nøgle til et Office 2007 -cd 
    ·Sådan downloader Photo Booth 
    ·Sådan udskrives en PDF uden margener i Adobe 
    ·ODP Alternativer 
    ·Sådan gemme en enkelt side fra en PDF-fil 
    ·Sådan oprettes EXE Fra Zip 
    ·Hvad er filtypen Pspscript 
    ·Sådan Put World of Warcraft på to computere 
    ·Sådan opgraderer Lavasoft 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com